کد خبر: 27057
تاریخ انتشار: شنبه, 09 بهمن 1395 - 13:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیمروز سیستان و بلوچستان

منبع : لیزنا
سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیمروز سیستان و بلوچستان با حضور فرماندار و اعضای انجمن تشکیل شد.
برگزاری سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیمروز سیستان و بلوچستان

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیمروز با حضور اعضا در دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه شهرستان نیمروز با اشاره به سخنان ازمقام معظم رهبری که کتاب‌خوانی را یک واجب دینی است می‌داند گفت: بدون مطالعه و خواندن نمی‌توان تغییر و تحول ایجاد کرد.

وی افزود:با اجرای مسابقات کتاب‌خوانی در بین دانش‌آموزان، آن‌ها را بیشتر به طرف کتاب وکتاب‌خوانی هدایت کنیم .

امام جمعه نیمروز، برگزاری نمایشگاه کتاب را در محل نماز جمعه یکی از راههای افزایش سیر مطالعاتی دانستند و خواستار همکاری لازم با اداره کتابخانه‌ها برای ایجاد نمایشگاه کتاب در راستای هر چه بهتر شدن روند مطالعات کتاب‌خوانی شد.

محمدحسن دهمرده فرماندار نیمروز  نیز در این جلسه گفت: بشریت هر آنچه که دارد،از خواندن و انس با کتاب دارد، و تعالیم اسلام بر اساس کتاب آسمانی که همان قرآن است صورت گرفته است .

وی افزود:در یک خانواده اگر کتاب‌خوانی رواج داشته باشد مسیر پیشرفت آن را می‌توان احساس کرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی نیمروز ادامه داد: در استان ما کتابخانه‌ها فضای فیزیکی مطلوبی ندارند، و باید بگونه‌ای طراحی شوند تا در جذب مخاطب موثر باشند و بستر مناسبی برای پرورش استعدادها شود.

دهمرده همچنین خواستار استفاده از ظرفیت خیرین در راستای ساخت کتابخانه‌های مطلوب و راه‌اندازی کتابخانه سیار شد و گفت : برای خدمات‌دهی در روستا‌ها دو دستگاه اتوبوس تامین شود و شهرداری در خصوص تجهیز و قفسه‌بندی واداره کتابخانه‌ها نسبت به تامین نیروی انسانی و منابع آن اقدام نماید.

محمد صالح حیدری، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیمروز نیز در این جلسه گفت: استفاده از ظرفیت همیار کتابدار یکی از راه‌های افزایش عضو و امانت در مدارس است و کتاب‌داران با مراجعه به مدارس می‌توانند  به دانش‌آموزان مسئولیت دهند تا بتوانند براساس نیاز‌سنجی دانش‌آموزان و همکلاسی‌های خود کتاب سفارش دهند .

وی توانمندسازی و رشد دانش خانواده‌ها، علاقمند‌کردن دانش‌آموزان  به کتاب‌خوانی و انس با کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه مفید را ازدیگر اهداف اجرای این طرح دانست .

حیدری گفت: ارتباط مستمر و دوستانه کتابدار و کتابخانه با کلیه افراد خانواده و دانش‌آموزان در مدارس، جذب حداکثر مراجعین و مخاطبین به کتابخانه، استفاده از مطالعه و کتاب‌خوانی در پر کردن اوقات فراغت افراد خانواده و پیوستن کتاب به لیست اقلام ضروری خانواده‌ها را از دستاوردهای طرح همیار کتابدار است.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی نیمروز در پایان خواستار تدوین طرح مطالعاتی محلات با همکاری دانشگاه زابل و اداره کتابخانه‌های عمومی در راستای ارتقای سطح آگاهی ودانش افراد در زمینه‌های اجتماعی، اخلاقی، تربیتی و اعتقادی  شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: