کد خبر: 27542
تاریخ انتشار: یکشنبه, 01 اسفند 1395 - 09:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

چهارمین نشست کتاب خوان تخصصی استان اردبیل با محوریت صفویه شناسی برگزار شد

منبع : لیزنا
چهارمین نشست کتاب خوان تخصصی استان اردبیل با محوریت مطالعات تاریخی و با موضوع صفویه شناسی در کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد.
 چهارمین نشست کتاب خوان تخصصی استان اردبیل با محوریت صفویه شناسی برگزار شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان اردبیل، رباب عزیزخانی مدیر کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در ابتدای این نشست که با حضور پژوهشگران، اساتید و دانشجویان رشته تاریخ و تعدادی از اعضای کتابخانه های عمومی برگزار شد، با اظهار خرسندی از برگزاری چهارمین نشست کتاب خوان تخصصی، این برنامه ها را در جهت ارتقای دانش تخصصی افراد و ترغیب علاقمندان به مطالعات تکمیلی در حوزه های مختلف، بسیار مؤثر خوانده و گفت: در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ماه، نزدیک به ۶۰۰ نشست کتاب خوان در کتابخانه های عمومی و مدارس برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، از معرفی بیش از ۳ هزار عنوان کتاب در نشست‌های کتاب خوان مذکور خبر داده و افزود: این نشستها، موجب ترغیب افراد به کتابخوانی و ارتقای سطح مطالعات عمومی می‌شود.

عزیزخانی، دوره صفویه را یکی از دوران طلایی تاریخ و تمدن ایران دانست و تصریح کرد: کشور ما در طول حیات تاریخی خود، شاهد خدمات بیشماری از بزرگمردان اردبیلی بوده است که شیخ صفی الدین اردبیلی و شاه اسماعیل صفوی از جمله آن‌ها هستند.

این مسئول، جایگاه سلسله صفویه در تاریخ و مذهب کشور را دلیل انتخاب موضوع صفویه شناسی برای چهارمین نشست کتاب خوان تخصصی استان ذکر کرده و افزود: اساتیدی که در این نشست به معرفی کتاب خواهند پرداخت، هر کدام در حوزه تخصصی خود، دارای جایگاه علمی ممتازی هستند.

دراین نشست چهار کتاب به شرح ذیل معرفی شد:

کتاب «نقش‌ و رنگ‌ در بقعه‌ شیخ‌ صفی‌الدین‌ اردبیلی‌«، نوشته موسی رجبی اصل، «معماری و ادراکات حسی» ، نوشته یوهانی پالاسما، ترجمه رامین قدس، «تاریخ قزلباشان» به اهتمام میرهاشم محدث و کتاب « آثار ایران»، نوشته آندره گدار،یداگدار، ماکسیم سیرو و همکاران. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: