کد خبر: 27625
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 05 اسفند 1395 - 11:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رونمایی از 4 عنوان کتاب در مهدیشهر سمنان

منبع : لیزنا
درهمایش تخصص زبان سنگسری از 4 عنوان کتاب در مهدیشهر رونمایی و از نویسندگان آن ها تقدیر شد.
رونمایی از 4 عنوان کتاب در مهدیشهر سمنان

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه های عمومی سمنان، سعید دهقانلو معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان در آیین این رونمایی، کتاب را در پیشرفت افراد مهم دانست و گفت: رونمایی از کتاب را باید به یک جشن عمومی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به درخواست مردم مهدیشهر به ثبت زبان سنگسری، اظهار کرد: اگر می خواهیم زبان سنگسری ثبت شود باید آثار مکتوب بیشتری در این زمینه تالیف شود چرا که چاپ کتاب با موضوع زبان سنگسری به ویژه در بخش کودک و نوجوان بسیار کم است.

چهار عنوان کتاب به نام های «تاریخ، جغرافیا و فرهنگ سنگسر سال 1348»،«های و هوی» ،  «کیلا» و «خورشی» از مولفین مهدیشهری است که با حضور مسئولین و مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان مهدیشهر در حاشیه همایش تخصصی زبان سنگسری رونمایی شد.

کتاب «تاریخ، جغرافیا و فرهنگ سنگسر سال 1348» به بررسی تاریخ و جغرافیای سنگسر (نام سابق مهدیشهر) در سال 1348 پرداخته که به قلم سید حسن کسائیان به رشته تالیف درآمده است.

مولف کتاب های «های و هوی»، «کیلا»و «خورشی» حسن پاکزادیان می باشد.

کتاب «های و هوی»با موضوع افسانه آفرینش خلقت آدم و حوا است که به زبان سنگسری نوشته شده و ترجمه فارسی آن نیز آورده شده است.«کیلا» نیز به معرفی انواع نان ایل سنگسری و کتاب  «خورشی» نیز لبنیات ایل سنگسری را معرفی کرده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: