کد خبر: 27797
تاریخ انتشار: یکشنبه, 15 اسفند 1395 - 13:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری اختتامیه سومین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب

منبع : لیزنا
آیین اختتامیه سومین «دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب»، هفدهم اسفندماه با معرفی آثار برتر برگزار خواهد شد.
برگزاری اختتامیه سومین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، آیین اختتامیه سومین «دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب» سه‌شنبه هفدهم اسفندماه هم‌زمان با سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور چهره‌های برجسته حوزه کارتون، مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از کتابداران برگزار می‌شود.

طی این دوره ۲۱۳۰ اثر از سوی ۷۸۳ هنرمند از ۷۴ کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و ۷ کشور برتر به لحاظ شمار آثار و شرکت‌کنندگان پس از ایران به ترتیب کشورهای ترکیه، اندونزی، برزیل، هند، صربستان و اوکراین بوده‌اند.  با تکمیل فرایند داوری آثار،‌ در آیین اختتامیه این جشنواره 3 اثر به‌عنوان آثار برگزیده و 5 اثر به‌عنوان آثار قابل‌تقدیر شناخته و از خالقان این آثار تقدیر خواهد شد.

اختتامیه سومین «دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب» هفدهم اسفندماه، هم‌زمان با سالروز تأسیس نهاد، ساعت 10 صبح در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر برگزار خواهد شد.

گفتنی است، ‌دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب با هدف استفاده از ظرفیت کارتون و کاریکاتور برای ترویج فرهنگ مطالعه از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پاگرفت. نخستین دوره این دوسالانه سال ۱۳۸۹، ‌ با حضور کارتونیست‌هایی از ۵۳ کشور جهان و دوره دوم در سال ۱۳۹۳، ‌با مشارکت هنرمندانی از ۶۴ کشور برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: