کد خبر: 28947
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 خرداد 1396 - 10:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جایگاه مطلوب کتابخانه‌های تفت در شاخص‌های زیربنا و عضویت

منبع : لیزنا
در جلسه مشترک کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان تفت، مسائل و مشکلات کتابخانه‌های این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
جایگاه مطلوب کتابخانه‌های تفت در شاخص‌های زیربنا و عضویت

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ابتدای این جلسه با اشاره به رشد چشمگیر کتابخانه‌های تفت در چند سال اخیر، اظهار داشت: با تلاش رئیس اداره شهرستان و کتابداران تفتی و همچنین حمایت ویژه فرمانداری تفت، در 2 سال گذشته اتفاقات مثبتی در حوزه کتابخانه‌های عمومی افتاده و کتابخانه‌های این شهرستان به وضعیت مطلوبی رسیده است.

وی ادامه داد: جایگاه شهرستان تفت هم‌اکنون در شاخص‌های زیربنا، تعداد کتابخانه و عضویت در میان شهرستان‌های استان یزد مطلوب است و باید تلاش شود این شهرستان فرهنگی در سایر شاخص‌ها نیز وضعیت قابل قبولی پیدا کند.

دوست فاطمی‌ها، استفاده از ظرفیت خیران را یکی از نقاط مثبت کتابخانه‌های تفت برشمرد و گفت: در چند سال اخیر با همت خیران شهرستان دو باب کتابخانه روستایی به تعداد کتابخانه‌های تفت افزوده شده و در کنار ساخت و بهسازی فضاهای جدید، خیران نیک‌اندیش شهرستان نگاه ویژه‌ای نیز به تجهیز کتابخانه‌ها داشته‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین خواستار فعال شدن بیشتر شهرستان در حوزه روابط عمومی و افزایش کمی اخبار کتابخانه‌های تفت شد.

هادی قاسمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تفت نیز در این جلسه از حمایت خیران شهرستان در بحث ساخت و تجهیز کتابخانه‌های شهرستان قدردانی کرد و گفت: خیران تفتی همواره حامی کتابخانه‌های عمومی بوده‌اند و بسیاری از کمبود و نقایص موجود در کتابخانه‌ها با حضور خیران رفع شده است.

وی همچنین از پیگیری برای احداث کتابخانه استاندارد شهرستان در یکی از مناطق پرجمعیت شهری و با استفاده از ظرفیت خیری خبر داد.

در ادامه این جلسه که با حضور کارشناسان فناوری اطلاعات، امور انجمن‌ها، عمران، امور کتابخانه‌ها، فرهنگی و مطالعه، اموال، امور مشارکت‌ها و روابط عمومی اداره کل برگزار شد، تصمیماتی برای ارتقای کیفی خدمات کتابخانه‌های تفت گرفته شد.

این جلسه در پایان و پس از اعلام نظرات کارشناسان ستادی در حوزه‌های مختلف و توضیحات رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان تفت، با مصوباتی همراه بود.

پیگیری عقد قرارداد واگذاری 30 ساله کتابخانه ثامن‌الحجج(ع) دهشیر، ارسال منابع کودک به کتابخانه ثامن الحجج(ع)، تغییر وضعیت ارسال منابع کتابخانه مجتمع فرهنگی دیدار تفت برای افزایش منابع مکتوب این کتابخانه در راستای نیاز اعضا، فعال شدن شهرستان در حوزه ارسال خبر و روابط عمومی و نصب تابلوی استاندارد کتابخانه شهید آوینی، از مهم‌ترین مصوبات اجرایی این جلسه بود.

گفتنی است، شهرستان تفت هم‌اکنون 9 باب کتابخانه عمومی دارد که از تعداد 5 باب شهری و 4 باب نیز روستایی است. شهرستان تفت به لحاظ وجود کتابخانه‌های خیرساز، جایگاه ویژه‌ای در استان یزد دارد.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: