کد خبر: 29000
تاریخ انتشار: یکشنبه, 04 تیر 1396 - 09:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در جلسه علنی شورای شهر حمیدیا تصویب شد

اختصاص مبلغ 200 میلیون ریال برای  برگزاری اختتامیه «جشنواره کتابخوانی رضوی» در یزد

منبع : لیزنا
در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر حمیدیا، شهردار این شهر و رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد برگزار شد، مبلغ 200 میلیون ریال برای برگزاری مراسم اختتامیه «هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی» اختصاص یافت.
اختصاص مبلغ 200 میلیون ریال برای  برگزاری اختتامیه «جشنواره کتابخوانی رضوی» در یزد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان یزد با حضور در جلسه علنی شورای شهر حمیدیا، ضمن ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهر، از اقدامات عمرانی صورت گرفته  در کتابخانه‌های «حضرت زهرا(س)» و «ایثار» و همکاری مستمر و مطلوب شهرداری حمیدیا با کتابخانه‌ها، قدردانی کرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مهم فرهنگی در کتابخانه‌ها نظیر برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان، همایش‌ها و  نمایشگاه‌های مناسبتی کتاب و بزرگداشت مناسبت‌های مهم ملی و مذهبی در سطح کتابخانه‌های شهر حمیدیا گفت: همه این برنامه‌ها با همراهی و همدلی مجموعه شهرداری و شورای شهر حمیدیا صورت گرفته است که جای تقدیر و تشکر دارد.

رفیعی همچنین به تشریح برنامه‌های هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت و ابراز امیدواری کرد: با اتخاذ تدابیر لازم، علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در حمیدیا بتوانند در این جشنواره شرکت مؤثر و پرشور داشته باشند.

سیدعلی میرنژاد، شهردار حمیدیا نیز در این جلسه گزارشی از اختصاص سهم نیم درصد شهرداری به انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر ارائه کرد و گفت: انجمن کتابخانه‌های عمومی حمیدیا با همراهی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد فعالیت‌های فرهنگی مهم و تأثیرگذاری در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی انجام داده‌ است و امیدواریم این روند با برگزاری برنامه‌های متنوع و جذاب ادامه یابد.

اعضای شورای اسلامی شهر حمیدیا نیز با تقدیر از عملکرد مطلوب انجمن کتابخانه‌های این شهر، پیشنهادهای خود را در زمینه بهبود وضعیت مطالعه و کتابخوانی در این شهر مطرح کردند.

در پایان این جلسه و با تصویب اعضای شورای اسلامی حمیدیا، مقرر شد مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد، به میزبانی «مجتمع فرهنگی و هنری امام علی(ع)» این شهر برگزار شود و بدین منظور مبلغ 200 میلیون ریال نیز از سوی شهرداری حمیدیا به این امر اختصاص یابد.

 

گفتنی است، تاکنون مبلغ  55 ميليون ریال کمک نقدی نیز توسط خیران  یزدی به هفتمین جشنواره كتابخواني رضوي صورت گرفته که این مبلغ، صرف تهیه جوایز جشنواره در شهر یزد براساس سهمیه هر کتابخانه خواهد شد. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: