کد خبر: 29454
تاریخ انتشار: دوشنبه, 02 مرداد 1396 - 21:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اجرای طرح «مطالعه با طعم تابستان» در مناطق روستایی و محروم استان مازندران

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از اجرای طرح «مطالعه با طعم تابستان» با همکاری کتابداران و همراهی بسیجیان اردوهای جهادی در مناطق روستایی و محروم این استان خبر داد.
اجرای طرح «مطالعه با طعم تابستان» در مناطق روستایی و محروم استان مازندران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران روز شنبه سی و یکم تیرماه در چهل و نهمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان با بیان این که ترویج کتابخوانی در شمار مهم‌ترین رسالت‌های فرهنگی و تبلیغی است که باید در برنامه‌های دستگاه‌های مسئول جایگاه ویژه‌ای داشته باشد، یادآور شد: باید با نوآوری و ارائه ایده‌های خلاق و نافذ، زمینه ترویج موثر کتاب و کتابخوانی در جامعه را فراهم آورد.

وی با اشاره به نوآوری‌های فرهنگی و تبلیغی کتابخانه‌های عمومی استان، اظهار داشت: نوآوری‌های تبلیغی در افزایش سرانه کتابخوانی قابل تقدیر است و این روند باید ادامه یابد.

فلاح جلودار با تأکید بر لزوم تهیه برنامه‌های کتاب‌محور برای اوقاتی که مردم در فضاهای مجازی صرف می‌کنند، افزود: از فضای مجازی می‌توان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بهره برد؛ کتاب باید در سبد خانواده باید حضور داشته باشد.

استاندار مازنداران همچنین آموزش و پرورش را یکی از مهم‌ترین کانون‌های ترویج کتاب و کتابخوانی دانست و بر بهره‌گیری از این ظرفیت در گسترش فرهنگ کتابخوانی تأکید کرد.

آرزو ولی‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران نیز در این جلسه ضمن تشریح طرح جدید «مطالعه با طعم تابستان» که با همکاری سازمان بسیج سازندگی استان و در قالب اردوهای جهادی انجام می‌شود، گفت: در راستای تحقق عدالت مطالعاتی و ایجاد فضای مطالعه برای افرادی که در مناطق محروم به کتاب و کتابخانه دسترسی ندارند، طرح «مطالعه با طعم تابستان» را آماده کرده‌ایم که طی آن کتابداران با همراهی بسیجیان اردوهای جهادی در روستاهای مناطق محروم و میان مردم حتی بر سر زمین‌های کشاورزی حاضر و کتاب‌های مرتبط را معرفی و برای آنها می‌خوانند.

وی با اشاره به جشنواره کتابخوانی رضوی که با محوریت ۶ کتاب پیرامون سیره و زندگی امام رضا(ع) در استان برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۵۰ هزار نفر در استان در این جشنواره شرکت کردند که اتفاق مهم نشان دهنده شور و اشتیاق مردم به کتابخوانی بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در ادامه افزود: بیش از ۳۰ هزار نفر در مسابقات مکتوب و حدود ۲۰ هزار نفر نیز در بخش آنلاین این جشنواره شرکت کردند و این حضور چشمگیر در فضای مجازی برای شرکت در جشنواره کتابخوانی، مانور خوبی برای استفاده از فضای مجازی برای کتابخوانی و تبلیغ آن بوده است.

ولی‌پور با بیان اینکه طرح عضویت کارکنان دولت و خانواده‌هایشان در کتابخانه‌های عمومی را در دستور کار داریم، بیان داشت: عضویت در کتابخانه‌های عمومی، شاخص مهم میزان فرهنگی بودن جامعه است که امیدواریم با تحقق این طرح، گام مهمی در فرهنگ‌سازی مطالعاتی و تبلیغ کتابخوانی در جامعه برداریم.

در ادامه این جلسه همچنان عیسی قاسمی‌طوسی مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، حبیب حسین‌زادگان مدیرکل ورزش و جوانان و عباس زارع معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی و تبلیغی اداره کل کتابخانه‌های عمومی، خواستار همکاری بیشتر و نزدیک‌تر دستگاه‌های فرهنگی استان برای همپوشانی و افزایش گستره اجرای این طرح‌ها شدند.

گفتنی است در پایان این جلسه از شهرداران هچیرود، ایزدشهر و شیرود بعنوان شهردار فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: