کد خبر: 29486
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 مرداد 1396 - 16:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افزایش ۳ برابری شرکت‌کنندگان سیستانی در مسابقه کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان از افزایش ۳ برابری شرکت‌کنندگان سیستانی در مسابقه کتابخوانی رضوی خبر داد.
افزایش ۳ برابری شرکت‌کنندگان سیستانی در مسابقه کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، محمدتقی اکاتی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان، در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، با اشاره به رشد سه برابری شرکت‌کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی نسبت به سال گذشته گفت: افزایش مشارکت مردم استان نشان از علاقه مردم به مطالعه و کتابخوانی و حاصل تلاش کتابداران است.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان،‌ افزایش میزان مشارکت مردمی در این‌گونه طرح‌ها را نیازمند تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب و به‌موقع دانست و گفت: ارسال منابع به کتابخانه‌ها متناسب با ذائقه مراجعین و نیاز مخاطبان همواره یکی از مطالبات مراجعین به کتابخانه‌های عمومی استان بوده است.

وی  در پایان خواستار حمایت از مؤلفین بومی و اولویت دادن به خرید آثار نویسندگان محلی توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان شد.

اسفندیار زیدآبادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز با ارائه گزارش فعالیت‌های انجام‌شده در خصوص تبلیغات و میزان مشارکت مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: میزان مشارکت مردمی در این جشنواره ۹۴۷۲ نفر بوده است که در مقایسه با تعداد ۲۹۵۹ نفر شرکت‌کننده در سال گذشته افزایش ۹۶ درصدی داشته و بیش از ۳ برابر رشد را شاهد بوده‌ایم؛ این امر حاصل تلاش کتابداران، همکاران ستادی اداره کل و مشارکت سازمان‌ها و ارگانها بوده است.

دبیر جشنواره کتابخوانی رضوی در استان گفت: در جشنواره امسال برای ۲۳ سازمان و دستگاه کد اختصاصی جشنواره ایجاد شد و کارکنان این ارگانها به‌صورت جداگانه در قرعه‌کشی شرکت کردند که جوایزی از سوی سازمان متبوع خود دریافت خواهند کرد. مراسم تقدیر از برگزیدگان این جشنواره نیز در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

زیدآبادی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: هدف از برگزاری این جلسات معرفی کتاب‌های مناسب، نویسندگان و شناخت ذائقه مردم هر منطقه است. نویسندگان بومی و محلی نیز می‌توانند با حضور در این جلسات آثار خود را به مخاطبین معرفی کنند.

 

وی افزود به‌منظور حمایت از نویسندگان بومی در سال گذشته  ۸۰۰ جلد کتاب اثر نویسندگان استان خریداری و در اختیار مراجعین کتابخانه‌های عمومی قرار گرفت؛ این حمایت‌ها در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: