کد خبر: 29494
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 مرداد 1396 - 21:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رشد ۳.۵ برابری استان قزوین نسبت به سال گذشته در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ضمن اعلام رشد سه و نیم برابری مشارکت مردم قزوین در جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری این جشنواره را موجب افزایش همدلی کارکنان و کتابداران و جذب بیشتر مردم به کتابخانه‌های عمومی استان عنوان کرد.
رشد ۳.۵ برابری استان قزوین نسبت به سال گذشته در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، رویا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی با توجه به تعداد و پراکندگی کتابخانه‌های تحت پوشش، ضمن در اختیار قرار دادن منابع مسابقه به عموم مردم، کمک بزرگی به شرکت هرچه گسترده‌تر مخاطبان در این جشنواره کرد.

وی با مقایسه آمار مشارکت مردم این استان در جشنواره سال گذشته و امسال، گفت: در این دوره از جشنواره نسبت به سال گذشته شاهد رشدی ۳ و نیم برابری در تعداد شرکت کنندگان بوده‌ایم که طبق آمار ۸۸۰۰ نفر در این دوره مشارکت داشتند که ۵۹۴۰ نفر آن در بخش مکتوب و ۲۱۴۰ نفر دیگر در بخش اینترنتی شرکت کردند.

اسماعیلی با بیان آماری تفکیکی از مشارکت مردم شهرستان‌های مختلف این استان در بخش اینترنتی جشنواره بیان داشت:  از ۲۱۴۰ نفر شرکت کننده در بخش اینترنتی این دوره از مسابقات تعداد ۸۱۲ نفر در شهرستان قزوین در این مسابقه شرکت داشتند، آوج با ۴۰۶ شرکت کننده دومین و شهرستان البرز با ۳۷۸ شرکت کننده رتبه سوم میزان مشارکت را در بخش اینترنتی این دوره از مسابقات داشتند.

وی اضافه کرد: بویین‌زهرا با ۲۷۴ شرکت کننده، تاکستان با ۱۴۱ و آبیک نیز با ۱۲۹ شرکت کننده در جایگاه‌های بعدی شرکت در بخش اینترنتی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان قزوین بودند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین همچنین با اشاره به بخش مکتوب این جشنواره گفت: در بخش مکتوب این دوره که در دو مرحله فردی و خانوادگی برگزار شد؛ در مجموع هزار و ۵۱۳ نفر در بخش فردی از شهرستان قزوین، ۹۱۵ نفر از شهرستان بویین‌زهرا، ۶۰۶ نفر از شهرستان تاکستان، ۶۰۴ نفر از شهرستان البرز، ۲۴۷ نفر از آوج و ۱۲۳ نفر از آبیک شرکت کردند.

اسماعیلی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به بخش خانوادگی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی نیز خاطرنشان کرد: در بخش خانوادگی طبق آمارهای تجمیعی ۱۲۴۰ خانواده از شهرستان قزوین، ۲۱۰ خانواده از بویین‌زهرا، ۱۶۵ خانواده از آوج، ۱۴۱ خانواده از البرز، ۶۷ خانواده از تاکستان و ۲۰ خانواده از آبیک در این دوره شرکت کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین همچنین کتابخانه‌ عمومی صاحب‌الزمان(عج) بویین‌زهرا را حائز بالاترین میزان مشارکت در بخش‌های فردی و خانوادگی این جشنواره اعلام کرد و کتابخانه‌های عمومی دبیرسیاقی شهر محمدیه، آیت‌الله حاج سیدحسین موسوی روستای کلج و شهداء را نیز از دیگر کتابخانه‌های دارای مشارکت بالا در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، در سطح استان معرفی کرد.

وی در پایان ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های دست‌اندرکاران برگزاری هفتمین جشنواره رضوی گفت: برگزاری این جشنواره  موجب افزایش همدلی کارکنان اداره کل و کتابخانه‌های عمومی استان قزوین و همچنین سبب جذب هرچه بیشتر مردم به سمت کتابخانه‌ها بود که این مهم دستاوردی ارزشمند در افزایش مخاطبان کتابخانه‌های عمومی است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: