کد خبر: 29521
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 مرداد 1396 - 16:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افزایش ۴۳ درصدی شرکت‌کنندگان آذربایجانی در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌ها را زمینه‌ساز رشد ۴۳ درصدی مشارکت مردم آذربایجان شرقی در جشنواره کتابخوانی رضوی دانست.
افزایش ۴۳ درصدی شرکت‌کنندگان آذربایجانی در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی شهرام خدایی مدیرکل این اداره و دبیر استانی جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در گفتگو با روابط عمومی این اداره کل، مهم‌ترین هدف برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را انجام فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) دانست و گفت: میزان شرکت اقشار مختلف مردم استان در این جشنواره در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از ۲۴۰۰ نفر افزایش داشته که این به معنای افزایش ۴۳ درصدی شرکت‌کنندگان در جشنواره امسال بوده است.

وی ادامه داد: امسال برای جلب مشارکت سازمان‌ها و ادارات استانی جلسات متعددی برگزار شد که ازجمله سازمان‌های مشارکت‌کننده می‌توان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، سازمان فرهنگی هنری کلان‌شهر تبریز، بانک تجارت، صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، اداره کل زندان‌های استان، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی و ... اشاره کرد.

خدایی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در راستای ترغیب و جلب مشارکت اقشار مختلف مردم به جشنواره کتابخوانی رضوی، برگزاری جلسات قصه‌گویی در کتابخانه‌های عمومی استان را باعث ایجاد شور و شوق کتابخوانی و انتقال فرهنگ و سیره زندگی ائمه اطهار(ع) به‌ویژه امام رضا(ع) به دورترین و محروم‌ترین نقاط استان دانست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی تصریح کرد: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی برای  ایرانیان که طعم خوش هم‌جواری با امام رئوف شیعیان را چشیده‌اند و دل‌هایشان کانون محبت اهل‌بیت است، فرصت مناسبی است تا با شخصیت آن حضرت بیش‌ازپیش آشنا شده و از نزدیک سیره ملکوتی حضرت را به نظاره نشسته و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

 

وی در پایان با قدردانی از زحمات کمیته کشوری برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و همچنین دست‌اندرکاران استانی گفت: امید است این جشنواره باعث ایجاد آگاهی عمومی در میان اقشار مختلف مردم در حوزه سبک زندگی اهل‌بیت(ع) شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: