کد خبر: 29524
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 05 مرداد 1396 - 14:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

حمایت ویژه فرمانداری تفت استان یزد از دهیاری‌های فعال در عرصه کتابخوانی 

منبع : لیزنا
فرماندار تفت در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان،برای حمایت از یک پروژه عمرانی شاخص در روستاهایی که  فعالیت ارزنده‌ای در زمینه ترویج کتابخوانی داشته باشند قول مساعد داد.
حمایت ویژه فرمانداری تفت استان یزد از دهیاری‌های فعال در عرصه کتابخوانی 

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، محمود زارع، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های مطلوب و مؤثر اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت گفت: یکی از عوامل رشد و پیشرفت کتابخانه‌ها، تعامل و همکاری همه دستگاه‌های شهرستان در این زمینه است که این همکاری تاکنون به خوبی صورت گرفته و امیدواریم به شکل مطلوب‌تری ادامه یابد.

فرماندار تفت، اظهار داشت: خیران پشتوانه مادی و معنوی نهادهای و سازمان‌های مختلف هستند و ارتباط خوب و سازنده اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان با خیران کتابخانه‌ساز می‌تواند زمینه خدمت‌رسانی و حمایت هرچه بیشتر این عزیزان شود.

وی افزود: خیران را باید به عنوان یاوران کتاب و کتابخوانی در شهرستان دانست که با عزم و همت خود در کارهای خیّری، فرهنگ کتابخوانی را به صورت عملی در میان مردم ترویج داده‌اند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت با اشاره به زنده بودن کتاب‌هاو در رأس آنها کتاب آسمانی مسلمانان، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های ممتاز قرآن مجید، زنده بودن و زندگی‌بخش بودن آن است که با وجود گذشت بیش از 14 قرن از نزول آن، همچنان برای بشر حرف‌های تازه‌ای دارد.

وی به برخی موانع و مشکلات موجود در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: پراکندگی جمعیتی در شهرستان تفت و تعداد زیاد روستاها، یکی از مشکلات اساسی در ارائه خدمات کتابخانه های عمومی است و فرمانداری برای کمک به رفع این مشکل، به دهیارانی که بتوانند در زمینه کتاب و کتابخوانی اقدامات شاخص و خلاقانه‌ای انجام دهند، قول حمایت از یک پروژه عمرانی در روستای‌ آنان را خواهد داد و کمک‌های ویژه در این زمینه را به عمل خواهد آورد.

در ابتدای این جلسه هادی قاسمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت به ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی در کتابخانه‌های شهرستان پرداخت و گفت: رئیس اداره و کتابداران کتابخانه‌های عمومی تفت با تمام وجود تلاش کرده‌اند تا کتاب را به عنوان یک ضرورت در میان همشریان خود معرفی و ترویج کنند.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات بهتر و انجام فعالیت‌های متنوع فرهنگی و نیز شروع و تکمیل پروژه‌های عمرانی در سطح شهرستان، گویای تلاش پرحجم مجموعه کارکنان اداره کتابخانه‌های عمومی تفت است.

قاسمی افزود: کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت از نظر شاخص زیر بنا، تعداد کتابخانه، تعداد منابع و عضو کتابخانه‌ها دارای جایگاه خوبی در استان است و با توجه به پیشینه غنی فرهنگی این شهرستان، تلاش کتابداران کتابخانه‌ها و همکاری دیگر ارگان‌های شهرستان، امیدواریم در سایر شاخص‌ها نیز به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنیم.

در ادامه جلسه برخی از اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود در مورد مسائل مطرح شده پرداختند.

تخصیص اعتبارات عمرانی ویژه برای کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت در سال جاری توسط فرمانداری و اجرای طرح‌های تشویقی در روستاها به منظور توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، از مهم‌ترین مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت بود.

در پایان جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی تفت، فرماندار و رئیس اداره آموزش و پرورش تفت از تلاش رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان به نمایندگی از همه کتابداران تفتی به دلیل عملکرد مطلوب کتابخانه‌ها در ایام امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس، تقدیر کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: