کد خبر: 29527
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 05 مرداد 1396 - 18:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

آشنایی با شش عنوان کتاب خواندنی در نشست کتاب‌خوان شهر سرابله

منبع : لیزنا
نشست کتاب‌خوان کتابخانه عمومی شهید باهنر شهر سرابله استان ایلام با حضور اعضاء فعال کتابخانه برگزار شد.
آشنایی با شش عنوان کتاب خواندنی در نشست کتاب‌خوان شهر سرابله

به گزارش لیزنا بر اسلس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام، نشست کتاب‌خوان کتابخانه عمومی شهید باهنر شهر سرابله با حضور اعضاء فعال کتابخانه و اقشار مختلف برگزار شد.

این نشست شش عنوان کتاب با موضوعات مختلف را به علاقه‌مندان معرفی کرد که بدین شرح است:

«نامیرا» نوشته صادق کرمیار

«نامیرا» داستانی شخصیت‌محور است؛ رمانی با خرده روایت‌هایی از تغییر روش، هدف، آرزو و عاقبت آدم‌ها و این روزگار است که آدم‌ها را در محک انتخاب شدن و انتخاب کردن می‌گذارد. پیکره اصلی نامیرا، جریان پیوستن مردی از قبیله بنی کلب به نام عبدالله بن عمیر به سپاه حسین بن علی است.  این کتاب روایت ساده‌ای است که از اوضاع کوفه شروع‌شده و به واقعه کربلا می‌رسد. بیان نامیرا، روان و به زبان امروزی است و صمیمیتی ایجاد کرده که مخاطب را به خود جذب می‌کند. نویسنده برای روایت داستان، از سوم شخص مفرد (دانای کل)  استفاده کرده است.

«همسر سازگار، راهکارهای سازگاری» نوشته علی حسین‌زاده،  

چارچوب اصلی این کتاب، عوامل سازگاری بین همسران را به ۳ بخش کلی تقسیم می‌کند. بخش اول کتاب به بیان اهمیت ویژگی‌های اخلاقی شامل: عفت و حیا، خلق نیکو، حسن ظن، قناعت، وفق و مدارا، پرهیز از لجاجت، پرهیز از حسادت و... پرداخته و شرح مبسوط هریک از این عناوین است. بخش دوم به عوامل مهمی مانند: خوش‌رویی، خوش‌زبانی، اظهار مهر و قهر، تشکر و سپاسگزاری، احترام به همسر، هدیه دادن، انتخاب مهریه سبک و تدبیر و مدیریت می‌پردازد.   بخش سوم نیز با اشاره به عوامل جسمانی طبیعی به‌عنوان اولین ملاک در انتخاب همسر به عواملی مانند: زیبایی، نظافت و زینت، روابط جنسی سالم و مطلوب، توجه به تفاوت‌های زن و مرد و پرهیز از تنوع‌طلبی و ناپایداری جنسی پرداخته است.

«فریاد روزها»  نوشته محمدرضا حکیمی،  

این کتاب، حاوی جلد نهم و دهم مجله‌ی «فرهنگ ایران‌زمین» و متضمن مقالات گوناگونی در حوزه‌ی فرهنگ، ادبیات، تاریخ، و زبان است که به قلم نویسندگان ایرانی و برخی محققان خارجی تدوین‌شده است. پاره‌ای از مقالات کتاب عبارت‌اند از: «تاریخ جواهر در ایران/ عباس اقبال»، «مقدمه‌ بر جامع‌الخیرات/ ایرج افشار»، «طایفه‌ی بویراحمد/ منوچهر ضرابی»، «مقدمه بر کتابچه‌ موقوفات/ ایرج افشار»، «فتوت‌نامه‌ای از قرن هفتم/ سعید نفیسی»، «آغاز فرقه‌ی حروفیه/ هلموت ریتر/ حشمت موی»، «طوایف میان آب/ منوچهر ضرابی»، «لهجه‌ی علی‌آباد فریم/ منوچهر ستوده» و «لهجه‌ی سلیری/ منوچهر ستوده».

«ناگفته‌های جنگ» نوشته احمد دهقان/ ارائه توسط: حمدالله باقر پور

این کتاب حاوی حرف‌ها و خاطره‌هایی از زبان مرد بزرگ روزهای جنگ، شهید علی صیاد شیرازی است. این خاطرات سال‌ها پیش و در روزهای پایانی جنگ تحمیلی توسط حجت‌الاسلام سعید فخرزاده ضبط‌شده و سپس از سوی احمد دهقان نویسنده خوب و موفق عرصه جنگ تحمیلی تدوین و باتجربه‌هایی در داستان‌نویسی حوزه دفاع مقدس به‌خوبی آمیخته‌شده‌است. «ناگفته‌های جنگ» دربردارنده فعالیت‌ها و اقدامات درخشان شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در روزگار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین زمان جنگ تحمیلی است. این کتاب به شرح شیوه‌های دقیق فرماندهی این سردار جنگ و اقدامات وی برای پیشروی رزمندگان در صحنه نبرد پرداخته و اثری فاخر، ارزشمند و درخور توجه به‌شمار می‌رود.

«جریان شناسی سیاسی در ایران» نوشته علی دارابی

کتاب جریان شناسی سیاسی ایران، جامع‌ترین کتابی است که به بررسی جریان‌های سیاسی و فکری پیش از انقلاب تا امروز می‌پردازد و در این راستا از مفاهیمی استفاده کرده است که در گوشه و کنار تاریخ یافت شده است.

«مرگ ایوان ایلیچ»  نوشته لئو تلستوی

ایوان ایلیچ، شخصیت اصلی داستان تولستوی، شخصی موفق در زندگی روزمره و کاری است ولی در زندگی شخصی دچار مشکلاتی است. البته این مشکلات به‌نوعی متأثر از موفقیت‌های کاری وی پدید آمده. او به بیماری سختی دچار شده و...

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: