کد خبر: 29747
تاریخ انتشار: سه شنبه, 17 مرداد 1396 - 21:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری دوره‌های آموزشی برای کتابداران استان فارس

منبع : لیزنا
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از برگزاری دوره‌های آموزشی برای کتابداران استان فارس در سال جاری خبر داد.
برگزاری دوره‌های آموزشی برای کتابداران استان فارس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، دومین جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان فارس در سال جاری با حضور سرپرست و کارشناسان اداره‌کل و رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها برگزار شد.

 روح‌الله منوچهری در ابتدای این نشست ضمن قدردانی از تلاش کتابداران در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: با همت و تلاش تمامی همکاران، استان فارس در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خوش درخشید و رشد ۴/۵ برابری میزان مشارکت در مقایسه با دوره پیشین داشت.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس در ادامه با تأکید بر مصوبه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان فارس، افزود: بر اساس نظر هیئت‌مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان فارس، مصوب شده است که تا پایان سال جلسات انجمن خیرین در شهرستان‌های مختلف و با حضور خیران شهرستانی برگزار شود؛ بر این اساس نیاز است که رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان با شناسایی خیران شهرستان خود و همچنین ارزیابی دقیق نیازهای کتابخانه‌ها در این راستا گام بردارند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با ابراز رضایتمندی از همکاری شهرداران استان فارس در پرداخت نیم درصد، ادامه داد: کتابداران کتابخانه‌های عمومی نیازمند به‌روزرسانی اطلاعات خود هستند که در این زمینه رایزنی‌هایی برای برگزاری دوره‌های آموزشی همه‌جانبه و متوازن برای کتابداران استان انجام شده است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس در پایان با اشاره به مهم‌ترین برنامه کتابخانه‌های عمومی فارس در فصل تابستان خاطرنشان کرد: مسابقه کتابخوانی «خواندن به‌وقت تابستان» از شیوه‌های متداول کتابخوانی فاصله گرفته است و به شیوه متفاوت‌تری برگزار می‌شود و امید است که با همکاری پرشور کتابداران، این مسابقه به بهترین نحو انجام شود.

گفتنی است در ادامه این نشست کارشناسان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و رؤسای ادارات شهرستان‌ها به بیان نظرات و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: