کد خبر: 30153
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 شهریور 1396 - 11:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتاب‌خوان کتابخانه عمومی علامه طباطبایی شهر ایوان برگزار شد

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی علامه طباطبایی شهر ایوان ایلام با برگزاری نشستی کتاب‌خوان با موضوع جنگ تحمیلی و دفاع‌مقدس پذیرای اعضاء و جمعی از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی شد.
نشست کتاب‌خوان کتابخانه عمومی علامه طباطبایی شهر ایوان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام، نشست کتاب‌خوان کتابخانه عمومی علامه طباطبایی شهرک نبوت شهر ایوان با محوریت جنگ تحمیلی و دفاع‌مقدس و معرفی 5 عنوان کتاب در این حوزه برگزار شد که خلاصه‌ای از این کتاب‌ها و مطالب ارائه‌شده به شرح زیر است:

«حکایت سالهای بارانی» نوشته محمد خسروی‌راد

این کتاب خاطرات خواندنی مهدی مرندی از برکت، عزت و معنویت هشت سال دفاع‌مقدس است. کتاب شامل صد خاطره و مقدمه‌ای با عنوان "یا الیه" از خسروی‌راد و همچنین و یک زندگینامه در پایان کتاب است. خاطرات مهدی مرندی در جبهه‌های غرب کشور (سر پل ذهاب، سومار، مهران) در این کتاب به صورت پیوسته آمده است؛ به گونه‌ای که خواننده وقتی شروع به خواندن می‌کند کتاب را کنار نمی‌گذارد.

«عشق سالهای جنگ» نوشته حسین فتاحی / ارائه توسط: محمدرضا محمدی

حسین فتاحی در رمان «عشق سالهای جنگ» تمام قدرت احساس و درک خود را برای به تصویر کشیدن گوشه‌ای از حوادث جنگ ایران و عراق به گونه‌ای به کار گرفته است که در آن به عشق، دلدادگی، جنگ و دلمردگی نگاهی خاص و ویژه شده و دیگر مسائل در حاشیه قرار گرفته‌اند. مضمون اصلی رمان، چنانچه از نامش پیداست، عشق و دلدادگی است. همین مضمون سبب شده است تا اثر مذکور مورد استقبال خوانندگان قرار گیرد.

«پایان جنگ» نوشته محمد درودیان / ارائه توسط: سینا دوستی

این کتاب که پنجمین جلد از مجموعه «سیری در جنگ ایران و عراق» است و اخیراً از سوی مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ چاپ شده، در نظر دارد نحوه پایان جنگ در سال 67 و علل پذیرش قطعنامه 598 را مورد بررسی قرار داده و به دور از قضاوت‌های سطحی، ابعاد گوناگون آن را روشن کند.

«اسیر کوچکـ» نوشته حسین نیری / ارائه توسط: فریبرز اسماعیلی

غلامرضا رضازاده، خردسال‌ترین اسیر جنگی ایران است. او و خانواده‌اش در همان روزهای اول جنگ در خرمشهر، به اسارت عراقی‌ها درآمدند. غلامرضا بیش از 400 روز در اردوگاه‌های عراقی ماند و با زندگی در شرایط جنگی کنار آمد. او پس از آزادی از پشت نیمکت‌های مدرسه به جبهه‌ها بازگشت و بارها زخمی شد. پس از حدود 20 سال،؛ یعنی در تابستان 1380، حسین نیری که نویسندگی اظهارات راوی را به عهده دارد با او را در زادگاهش یعنی ‌خرمشهر گفتگو کرد و علاوه بر غلامرضا، برادر، پدر و مادرش را نیز پای مصاحبه نشاند.

«تاریخ معاصر استان ایلام» نوشته مرتضی اکبری / ارائه توسط: علیرضا درویشی(ویراستار کتاب)

نویسنده در این کتاب به بیان اتفاقات و رویدادهای دوران دفاع‌مقدس در استان ایلام می‌پردازد. در فصل اول اختلافات مرزی ایران در استان ایلام با همسایگان از صفویه تا 1359 هـ.ش به‌اختصار بررسی شده؛ فصل دوم تهاجم عمومی عراق به نوار مرزی استان ایلام و تحولات دفاع‌مقدس در این استان از 31 شهریور 1359 تا پایان مردادماه 1367 هـ.ش که جنگ تحمیلی به پایان رسید، را مورد بررسی قرار داد؛ در فصل سوم به جلوه‌هایی از مقاومت مردم استان ایلام در هشت سال دفاع‌مقدس پرداخته شده و در فصل چهارم نیز به تاریخ بمباران شهرستان‌های استان ایلام و آمار شهدای هشت سال‌دفاع مقدس اشاره شده است.

 

 

گفتنی است سلسله نشست‌های کتابخوان با هدف بهره‌مندی علاقه‌مندان کتابخوانی و تمامی اقشار جامعه از کتاب در کتابخانه‌ها و مدارس برگزار می‌شود. در این جلسات کتابداران، نویسندگان، شخصیت‌های فرهنگی عضو کتابخانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و سایر علاقه‌مندان به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود می‌پردازند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: