کد خبر: 30230
تاریخ انتشار: سه شنبه, 07 شهریور 1396 - 15:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کلاس آموزش سبک زندگی در کتابخانه مرکزی ارومیه

منبع : لیزنا
 کلاس آموزش سبک زندگی ویژه مادران به میزبانی کتابخانه مرکزی ارومیه شد.
کلاس آموزش سبک زندگی در کتابخانه مرکزی ارومیه

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌ غربی، نرگس فرح‌بخش رئیس کتابخانه مرکزی ارومیه با اعلام این خبر گفت: دوره آموزش سبک زندگی با محوریت فرزندپروری در جهت رشد آگاهی مادران برای تربیت فرزند و کمک به پرورش فرزندانی توانمند در برابر آسیب‌های اجتماعی در سالن جلسات کتابخانه ارومیه برگزار شد.

رئیس کتابخانه مرکزی افزود: فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی به پیشبرد اهداف کتابخانه و جلب‌توجه عموم به کتابخانه‌های عمومی کمک شایانی می‌کند بر این اساس، کتابخانه مرکزی برنامه‌های متنوعی را در دستور کار خود قرار داده و به‌صورت مستمر از ظرفیت این‌گونه فعالیت‌ها برای شناساندن کتابخانه و جذب اعضا، استفاده می‌کند.

فرح‌بخش افزود: این جلسه با همکاری مهرداد مطلبی، استاد دانشگاه و معاون اجتماعی بهزیستی برگزار شد و مادران شرکت‌کننده‌ ضمن بهره‌مندی از راهکارهای استاد، به بیان سؤالات خود در این نشست پرداختند.

مطلبی، مدرس این دوره آموزشی پس از شرح انواع شیوه‌های فرزندپروری و مباحث مرتبط، با معرفی مجموعه «کلیدهای تربیتی کودکان و نوجوان» گفت: کتاب «کلیدهای تربیتی کودکان و نوجوان» عنوان مجموعه چند جلدی درزمینه تربیت است که هر جلد به الزامات تربیتی و پرورشیِ یک دوره‌ی یک تا دوساله از زندگی کودکان و نوجوانان می‌پردازد.

وی افزود: به‌عنوان نمونه «کلیدهای رفتار با کودک چهارساله» راهنمایی‌های ارزشمندی به‌منظور کشف دنیای مهیج کودکان چهارساله ارائه می‌دهد و به موضوعاتی نظیر زبان، احساسات، قدرت تفکر، رشد حرکتی، رفتارها و روابط آنها با دیگران می‌پردازد و توصیه‌های مهمی در زمینه نظم، ترس، خواب و روش مثبت گفتگو با کودک چهارساله را مطرح می‌کند.

 

گفتنی است؛ حضور شرکت‌کنندگان در کلاس «آموزش سبک زندگی با محوریت مهارت‌های رفتاری، ازدواج و تشکیل خانواده ویژه گروه‌های خاص» از دیگر برنامه‌های کتابخانه مرکزی در این روز بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: