کد خبر: 30678
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 مهر 1396 - 09:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افتتاح و بهره‌برداری ۳ کتابخانه عمومی در شهرستان‌های سرعین، خلخال و پارس‌آباد

منبع : لیزنا
کتابخانه‌های عمومی استاد اسداللهی روستای شایق شهرستان سرعین، شهید شاهرخ قلی‌زاده روستای لنبر شهرستان خلخال و شهید رجایی شهرستان پارس‌آباد به جمع کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل پیوستند.
افتتاح و بهره‌برداری ۳ کتابخانه عمومی در شهرستان‌های سرعین، خلخال و پارس‌آباد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، مراسم افتتاح کتابخانه عمومی استاد اسداللهی روستای شایق شهرستان سرعین با حضور عاطف ناصری فرماندار شهرستان سرعین، حجت‌الاسلام اصغری امام جمعه سرعین، محمدربیع احمدخانی مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد، رمضانعلی محسنی نماینده بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی، رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، جمعی از مدیران ادارات و مردم سرعین و شایق برگزار شد.

عاطف ناصری در این مراسم از مردم شهرستان سرعین، به عنوان مردمی کتاب‌دوست یاد کرد و گفت: انتظار ما از خیرین سرعینی این است که به ساخت کتابخانه در سایر روستاهای این شهرستان هم توجه داشته باشند.

وی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل را یکی از موفق‌ترین ارگان‌های این استان عنوان و تصریح کرد: فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور موجب رونق برنامه‌های کتاب‌محور شده است.

محمدربیع احمدخانی مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد نیز در این مراسم، از تکمیل ۳۵ پروژه کتابخانه‌ای در سطح کشور توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی خبر داد و گفت: بنیاد قلم چی، ۲۵ هزار نسخه کتاب کمک آموزشی به ارزش ۹ میلیارد ریال به ۲ هزار کتابخانه عمومی در سطح کشور اهداء کرده است.

وی در ادامه افزود: کتابخانه‌های عمومی یکی از مهم ترین مراکز کشور در توسعه فرهنگی و علمی جامعه به‌شمار می‌روند.

احمدخانی در پایان ضمن دعوت از خیرین استان جهت مشارکت در پروژه‌های ساخت، تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های عمومی، این مشارکت را قدمی ماندگار در جهت کسب فیوضات اخروی دانست.

مشاور بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی نیز در این مراسم با اظهار خرسندی از افتتاح کتابخانه عمومی روستای شایق سرعین، از تکمیل ۷ باب و تجهیز ۶ کتابخانه‌ عمومی توسط بنیاد قلم‌چی خبر داد.

رمضانعلی محسنی با بیان اینکه برای تکمیل و تجهیز این تعداد کتابخانه، ۶ میلیارد و نهصد میلیون ریال هزینه شده است، تصریح کرد: از سال ۸۴، بنیاد قلم چی ۷۵۰ کتابخانه عمومی و مدرسه‌ای را تجهیز یا هوشمندسازی کرده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵، بنیاد قلم‌چی در  ۱۳ پروژه تکمیل و تجیهز کتابخانه عمومی در استان اردبیل مشارکت کرده است، افزود: تکمیل و تجهیز کتابخانه‌های عمومی موران گرمی و فخرآباد مشکین‌شهر نیز توسط بنیاد قلم‌چی انجام شده که در آینده نزدیک شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

در ادامه این مراسم، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل با تقدیر از حمایت فرماندار و امام جمعه سرعین و مشارکت بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی در پروژه‌های کتابخانه‌ای، خیرین کتابخانه‌ساز را جزو شریف‌ترین اقشار جامعه معرفی کرد.

رباب عزیزخانی با اشاره به افتتاح ۲ کتابخانه عمومی نهادی در سال ۹۴ و ۶ کتابخانه در سال ۹۵ افزود: با افتتاح کتابخانه عمومی روستای شایق و ساختمان جدید کتابخانه عمومی روستای لنبر، تعداد کتابخانه‌های عمومی استان به ۶۱ کتابخانه عمومی نهادی و ۱۲ کتابخانه مشارکتی افزایش یافت.

همچنین، مراسم افتتاح کتابخانه عمومی شهید شاهرخ قلی‌زاده روستای لنبر شهرستان خلخال نیز با حضور محمدربیع احمدخانی مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد، رمضانعلی محسنی نماینده بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی، رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی اردبیل، احمد قنبری معاون فرماندار شهرستان خلخال، علی علائی شهردار خلخال و جمعی از مردم روستای لنبر برگزار شد.

گفتنی است کتابخانه‌های عمومی روستاهای شایق و لنبر، هر کدام در ۱۵۲ متر مربع و با متوسط اعتبار یک میلیارد و پانصد میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های خیرین احداث شده‌اند.

 

طرح توسعه کتابخانه عمومی شهید رجایی شهرستان پارس‌آباد نیز از دیگر پروژه‌هایی بود که با مشارکت و حمایت بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی روز پنجشنبه ۳۰ شهریور همزمان با این کتابخانه‌ها افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: