کد خبر: 30696
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 مهر 1396 - 13:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «یار کجاست؟» در ورامین

منبع : لیزنا
 نشست نقد و بررسی کتاب «یار کجاست؟» نوشته رحیم مخدومی با حضور جمعی از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی شهید فتوحی‌شعار شهرستان ورامین برگزار شد.
برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «یار کجاست؟» در ورامین

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهران، نشست نقد و بررسی کتاب «یار کجاست؟» نوشته رحیم مخدومی توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ورامین و با حضور نویسنده اثر، طاهر طاهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین، مهرداد مجتهدی(منتقد ادبی)، محمد امینی(از نویسندگان شهرستان ورامین) و جمعی از کتابداران و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی شهید فتوحی‌شعار شهرستان ورامین برگزار شد.

رحیم مخدومی در ابتدای این نشست با اشاره به سختی‌های نوشتن کتابی با موضوع سفرنامه حج بیان کرد: کتاب «یار کجاست؟» با وجود محدودیت‌ها و سخت گیری‌های بسیارِ دولت سعودی و فراز و نشیب‌های این سفر به رشته تحریر در آمده است.

وی انتخاب موضوع و محدود بودن زمان سفر حج را از نکات مهم در نگارش این کتاب دانست و افزود: درک لذت و معنویت حج ابراهیمی و همزمانی نگارش وقایع و حوادث سفر، تجربه‌ای بسیار ماندگار و پر بها بود.

مهرداد مجتهدی نیز در بخش دیگری از این نشست با اشاره به تقریظ اندیشمندانه مقام معظم رهبری بر این کتاب، بیان کرد: این اثر از زبان قوی، خیال خوب، تصاویر زیبا و نکته‌های ظریف و طنزگونه برخوردار است. «یار کجاست؟» را می‌توان به مثلثی تشبیه کرد که دارای سه بعد پژوهشی، آموزشی و ادبی است.

این منتقد ادبی در بخش دیگری از صحبت‌هایش؛ سبک ساده و روان کتاب و استفاده از تلمیح و تشبیه و طنز را جزء نقاط قوت این کتاب دانست و به مصداق‌هایی از این عناصر در کتاب اشاره کرد.

مجتهدی همچنین با اشاره به اشعار مولوی در این مجموعه، خاطرنشان کرد: به نظر من استفاده از پاورقی در کنار آیات، دعاها و اشعار می‌توانست حسِ کاملتری به کلیت کتاب ببخشد.

 

گفتنی است در پایان این جلسه و پس از برگزاری نشست پرسش و پاسخ با حضور نویسنده کتاب؛ از رحیم مخدومی و مهرداد مجتهدی با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: