کد خبر: 31084
تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 مهر 1396 - 21:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بحران عروسکی در رباط کریم معرفی و نقد شد

منبع : لیزنا
کتاب «بحران عروسکی» نوشته مهدی نورمحمدزاده در نخستین جلسه از سلسله نشست‌های نقد و بررسی کتاب شهرستان رباط‌کریم در کتابخانه عمومی کاظم اخوان معرفی و نقد شد.
بحران عروسکی در رباط کریم معرفی و نقد شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهران، نشست نقد و بررسی کتاب بحران عروسکی، نوشته مهدی نورمحمدزاده با حضور نویسنده اثر؛ فاطمه جعفریان، منتقد و جمعی از دوستداران کتاب در کتابخانه عمومی کاظم اخوان شهرستان رباط‌کریم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، خلیل نیک‌پور مجری برنامه با اشاره به برگزاری سه نشست دیگر نقد کتاب تا پایان امسال در این شهرستان گفت: براساس این برنامه، کتاب «بازآفرینی شاهنامه» در یکم آذرماه و کتاب «اره‌های عشق» در نهم اسفندماه نقد خواهد شد؛ همچنین در بیست دی‌ماه نیز به نقد یک کتاب کودک خواهیم پرداخت.

در ادامه، مهدی نورمحمدزاده ضمن اشاره به دو سال انتظار برای کسب مجوز انتشار این کتاب گفت: بحران عروسکی، شامل ۷ داستان کوتاه است که در عین استقلال به یکدیگر ارتباط دارند.

وی در ادامه به خوانش «همبازی» یکی از داستان‌های این کتاب پرداخت.

فاطمه جعفریان، منتقد با اشاره به استقلال هر داستان و متصل بودن داستان‌ها توسط یک رشته واحد به عنوان ویژگی جالب این اثر، گفت: این هفت داستان حول سه شخصیت اصلی با نام‌های لیلا، سعید و سجاد روایت می‌شود.

جعفریان در ادامه داستان‌های این مجموعه را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: دسته اول شامل داستان‌هایی است که به‌طور مستقیم از عواطف نویسنده تأثیر می‌پذیرد و احساس محور هستند. دسته‌ دوم دارای روایتی خنثی بوده که نبود تمایل در نویسنده برای درگیری عاطفی با مسیر داستان را نشان می‌دهد و دارای بیشترین بار ادبی اثر است و دسته سوم نیز شامل داستان‌هایی است که می‌خواهد پیامی را به‌صورت روشن، شفاف و مستقیم به مخاطب ارسال کنند.

این نویسنده با اشاره به چینش حوادث و توصیفات جالب در داستانک‌های این کتاب گفت: نویسنده، داستان‌هایش را از زاویه دید اول‌شخص بیان کرده و این امر، دست خوانند را برای قضاوت باز می‌گذارد.

پرسش و پاسخ و اهدا لوح تقدیر از سوی کتابخانه عمومی کاظم اخوان شهر رباط‌کریم به نویسنده و منتقد اثر، بخش‌های دیگر این نشست بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: