کد خبر: 31117
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 مهر 1396 - 20:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اجرای طرح ابتکاری انس با کتاب در شهر آبپخش

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی امام محمدباقر (ع) آبپخش در ادامه اقدامات مستمر خود در جهت ترویج فرهنگی کتابخانه و نهادینه کردن مطالعه به اجرای طرح «انس با کتاب» در فضای شهری این منطقه پرداخت.
اجرای طرح ابتکاری انس با کتاب در شهر آبپخش

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی بوشهر،  علی دهقان مسئول کتابخانه عمومی امام محمدباقر(ع) آبپخش از اجرای طرح ابتکاری انس با کتاب به‌منظور توسعه کتابخوانی و انتقال منابع خواندنی به فضاهای شهری خبر داد.

مسئول کتابخانه عمومی امام محمدباقر(ع) گفت: اجرای طرح‌هایی مانند فست بوک، کتاب‌درمانی، نان داغ کباب داغ و تبلیغ در معابر پرتردد شهر از اقدامات ترویجی فرهنگ مطالعه است که می‌تواند عامل انگیزه شهروندان برای عادت به کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه در جامعه باشد.

مسئول کتابخانه عمومی آبپخش با اشاره به اجرای طرح فست بوک (Fast book) در برخی مراکز این شهرستان، گفت: در این اقدام، جعبه‌هایی کوچک با گنجایش ۱۵ جلد کتاب ایستگاهی، روی میز غذاخوری فست فودی‌ها و پیتزافروشی‌ها قرارگرفته تا مراجعین از کتاب‌ها بهره‌مند شوند.

علی دهقان با اشاره به اجرای طرح کتاب‌درمانی در داروخانه‌های آبپخش گفت: این طرح با قرار دادن کتاب‌های کم‌تعداد ایستگاهی در فضایی ویژه در داروخانه‌ها، مراجعین در انتظار خدمات را به مطالعه و جلوگیری از اتلاف وقت در داروخانه، تشویق می‌کند.

وی با تشریح طرح نان داغ، کتاب داغ، افزود: این طرح ویژه نانوایی‌ها است و ارائه کتاب در قفسه‌هایی کوچک برای مشتریان را شامل می‌شود. مشتریان می‌توانند در زمان انتظار برای پخت نان، این کتاب‌های را مطالعه کنند و منابع را برای مطالعه به منزل ببرند.

دهقان با اشاره به اجرای سایر اقدامات کتاب‌محور در این شهر، افزود: ایستگاه‌های اتوبوس شهری آبپخش با مجوز شهرداری در اختیار کتابخانه عمومی قرار گرفته است تا بتوان با تبلیغات و معرفی کتاب در ویترین آنها، به ترویج فرهنگ کتابخوانی پرداخت. در این ایستگاه‌ها هر هفته بیش از ۴۰ عنوان کتاب معرفی می‌شود.

دهقان گفت: طبق توافق با صنف موبایل فروش‌ها، مجموعه‌ای از تبلیغات با موضوع کتاب، کتابخانه و کتابخوانی در تابلوهای الکترونیکی این مراکز فروش به‌صورت رایگان و مستمر نمایش داده می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: