کد خبر: 31160
تاریخ انتشار: جمعه, 28 مهر 1396 - 13:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای در بوشهر برگزار شد

منبع : لیزنا
کارگاه آموزش «اخلاق حرفه‌ای» با حضور کتابداران، روسای ادارات شهرستان و کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه‌های عمومی بوشهر برگزار شد.
دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای در بوشهر برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی بوشهر، کارگاه آموزش «اخلاق حرفه‌ای» با حضور  کارشناسان ستادی، رؤسای ادارات  شهرستان‌ها، کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های شهری و روستایی بوشهر در کتابخانه عمومی شهدای باغ زهرا برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی با تدریس کتاب‌هایی در حوزه اخلاق حرفه‌ای همچون «اخلاق حرفه‌ای در کتابداری و اطلاع‌رسانی»، «پنج دشمن کار تیمی»، «اخلاق حرفه‌ای»، «اخلاق حرفه‌ای در تمدن اسلام و ایران»، «ما چگونه ما شدیم» و «در فضیلت مدنیت» مباحثی چون چیستی اخلاق مطرح شد.

علی هاشمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با حضور در این دوره بر ضرورت برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای کتابداران تأکید کرد و ضمن تشکر از معاونت برنامه‌ریزی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در اجرای این دوره‌ها، گفت: برگزاری مستمر و مؤثر این کلاس‌ها در ارتقای سطح علمی و دانش روز کتابداران مؤثر خواهد بود.

مصطفی جانقلی، مدرس این دوره، درباره اهمیت اخلاق حرفه‌ای در کتابداری گفت: اخلاق را باید سبک رفتار ارتباطی مبتنی بر رعایت حقوق طرف مقابل و مسئولیت‌پذیری در برابر حق دیگران دانست.

این دوره در دو بخش ویژه کارشناسان ستادی و روسای ادارات و نیز کتابداران و مسئولین کتابخانه‌ها برگزار شد.

گفتنی است معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف ارتقای اخلاق حرفه‌ای و با مشارکت دانشگاه تهران، دوره‌های آموزشی «اخلاق حرفه‌ای» برای نیروی انسانی این مجموعه برگزار می‌کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: