کد خبر: 31199
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 مهر 1396 - 15:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مراسم تکریم مدیرکل سابق‌ و معرفی سرپرست امور عمرانی‌ نهاد برگزار شد

منبع : لیزنا
 در مراسمی با حضور مدیران کل و معاونان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با تقدیر از خدمات مهندس هوتن والی‌نژاد در اداره کل امور عمرانی نهاد، هادی امیری به عنوان سرپرست این اداره معرفی شد.
مراسم تکریم مدیرکل سابق‌ و معرفی سرپرست امور عمرانی‌ نهاد برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام  پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مراسم تکریم مدیرکل سابق و معرفی سرپرست امور عمرانی نهاد، عصر شنبه ۲۹ مهر ماه با حضور روح‌الله هاشمی‌ذاکر، مشاور دبیرکل، اسماعیل شفاعی، معاون اداری مالی، محمد اله‌یاری، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی، عباس نعمتی، مدیرکل حراست، محمدهادی ناصری‌طاهری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل، اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل فرهنگی، مرتضی محمدزاده، مدیرکل امور مجلس و استان‌ها، محمدربیع احمدخانی، مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌ها، اعظم رشیدی، ذیحساب و مدیرکل امور مالی، لیلی هاشمی، مدیرکل فناوری اطلاعات به همراه جمعی از کارکنان اداره کل عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در سالن کنفرانس این نهاد برگزار شد.

در این مراسم روح‌الله هاشمی‌ذاکر، با اشاره به برخی از خدمات مهندس هوتن والی‌نژاد در اداره کل امور عمرانی نهاد گفت: اولین اثر حضور ایشان در نهاد، احیاء اداره کل عمرانی در این مجموعه بود که به تدریج با استفاده از ظرفیت‌های موجود، به کار گیری همکاران توانمند و پرداختن به وظایف ذاتی خود، اقدامات موثری را در نهاد رقم زدند.

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: بحث توجه به ایمنی کتابخانه‌ها از موارد مهمی بود که با بررسی وضعیت ایمنی کتابخانه‌ها، شناسایی و دسته‌بندی و رسیدگی به کتابخانه‌های درخطر، در این دوره به سامان رسید. بحث ساماندهی تدریجی امور عمرانی در کتابخانه‌ها، بحث استانداردسازی و تهیه شناسنامه کتابخانه‌ها به لحاظ عمرانی، ساختمانی، تأسیساتی و ایمنی در نهاد از دیگر اقدامات ارزشمند ایشان بوده که تا پیش از این در نهاد سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: با وجود اصراری که نهاد برای ادامه مدیریت ایشان داشت، اما در نهایت از حضور ایشان در نهاد بی‌بهره ماندیم و امیدواریم در ادامه فعالیت‌های خود موفق باشند. بر این اساس آقای امیری به سمت سرپرست اداره کل امور عمرانی نهاد انتخاب شدند و امیدواریم ضمن حفظ موقعیت و فرصتی که برای مجموعه عمرانی در نهاد ایجاد شده، خدمات شایسته و کاملی را ارائه کنند.

اسماعیل شفاعی، معاون امور مالی و اداری نهاد نیز در این مراسم درباره پایان مأموریت مهندس والی‌نژاد در نهاد توضیح داد: در یک سال گذشته به صورت مستمر صحبت‌هایی با معاون اداری مالی جمعیت هلال احمر داشتیم و با جدیت ادامه حضور ایشان در نهاد را پیگیر بودیم تا همچنان از خدمات ایشان بهره‌مند باشیم، اما دوستان در جمعیت هلال احمر اصرار به بازگشت ایشان به آن مجموعه داشتند که در نهایت جمعیت هلال احمر موفق شد پایان مأموریت ایشان در نهاد را اعلام کنند. برای ایشان در پست جدید خود در آن مجموعه آرزوی موفقیت روزافزون دارم.

وی همچنین افزود: آقای امیری با سیاست‌ها و راهبردهای نهاد آشنا هستند و به نظر می‌رسد که این توانایی را دارند که فعالیت‌های امور عمرانی نهاد را با همان سرعت و چابکی گذشته و چه بسا بیشتر، پیش ببرند که امیدوارم با همکاری کارکنان این اداره منشأ خدماتی ارزنده برای نهاد باشند.

 

محمد اله‌یاری، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد نیز در این نشست طی سخنانی گفت: همواره به ما سفارش شده که افراد را در سفر می‌توان شناخت و در سفر است که مشخص می‌شود افراد چقدر به اصول اخلاقی خود پایبند هستند. من توفیق همسفر بودن در چند سفر استانی با آقای والی‌نژاد را داشتم و از نزدیک دیدم که ایشان در سختی‌ها، کم خوابی‌ها و مشکلات سفر، با درنظر داشتن اصول خود، از منافع مجموعه دفاع کردند.

وی تأکید کرد: ایشان ضمن آگاهی و تسلط به مباحث روز در حوزه عمرانی، از لحاظ ویژگی‌های اعتقادی، اخلاقی و تعهدات شخصی، بسیار شاخص هستند. طی مدتی که مهندس والی‌نژاد در اداره کل امور عمرانی فعالیت داشتند، همکاران ما در استان‌ها بحث عمرانی را به لحاظ سلامت و امنیت مردم بسیار جدی می‌بینند که این نگاه حاصل شده را مدیون فعالیت‌های ایشان می‌دانم.

در ادامه این نشست محمد هادی ناصری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد با اشاره به مناسبات و ارتباطات موثر اداره کل عمرانی با سایر بخش‌های نهاد عنوان کرد: طی مدت حضور مهندس والی‌نژاد در این اداره کل، شاهد بودیم که برنامه‌ها و فعالیت‌ها با نظم خاصی انجام می‌شد. فعالیت‌هایی که ایشان و سایرهمکاران ما در اداره کل امور عمرانی انجام داده‌اند، اقدامات ارزنده‌ای بوده که نتایج آن در ادامه حرکت نهاد نمایان خواهد بود.

وی با تقدیر از سایر کارکنان اداره کل امور عمرانی نهاد گفت: موفقیت‌های به دست آمده در این اداره کل، مرهون فعالیت‌های همه کارکنان این مجموعه است. بنده نیز برای ایشان آرزوی موفقیت دارم و همچنین برای جناب آقای امیری سرپرست این اداره کل نیز آرزوی موفقیت دارم تا ان‌شاءالله این مسیر طی شده را به خوبی ادامه دهند.

ادامه این مراسم با سخنان هوتن والی‌نژاد، مدیرکل سابق امور عمرانی نهاد همراه بود که ایشان با ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌های انجام شده در مدت حضور خود در این اداره گفت: با توجه به اینکه در بحث سرمایش و گرمایش کتابخانه‌های عمومی چندین سال کاری انجام نشده بود، با دستور دبیرکل نهاد و حمایت معاونت مالی اعتبارات مالی لازم برای این موضوع اختصاص یافت و خوشبختانه مشکلات کتابخانه‌ها در بحث سرمایش و گرمایش برطرف شد.

وی افزود: همچنین همکاری در اجرای تفاهمنامه‌های نهاد با بنیاد علمی قلم‌چی و بنیاد برکت، خریداری برنامه «پی وب» PAY WEB و تهیه شناسنامه برای کتابخانه‌های مرکز استان‌ها و شهرستان‌ها از دیگر اقدامت انجام شده در اداره کل عمرانی نهاد بوده است.

والی‌نژاد ضمن تقدیر از ارتباط سازنده مدیران و معاونان نهاد برای پیشبرد اهداف عمرانی، گفت: خدا را شاکرم که بازه‌ای از فعالیت‌های حرفه‌ای خود را در نهاد گذراندم و از حمایت‌های جناب آقای مختارپور، دبیرکل محترم نهاد و همچنین همکارانم در اداره کل عمرانی تشکر می‌کنم.

 

هادی امیری، سرپرست اداره کل عمرانی نهاد نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: ابتدا از اعتماد دبیرکل نهاد به بنده، کمال تشکر را دارم و به نمایندگی از طرف همکارانم در اداره کل عمرانی نهاد، از جناب آقای والی نژاد تشکر می‌کنم که با هدایت ایشان توانستیم گام‌های بلندی در این اداره برداریم و امیدوارم در ادامه فعالیت‌های خود نیز همچنان موفق باشند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: