کد خبر: 31665
تاریخ انتشار: شنبه, 27 آبان 1396 - 09:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازدید استاندار مازندران از غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی در نمایشگاه کتاب ساری

منبع : لیزنا
 استاندار جدید مازندران در بازدید از غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در نمایشگاه کتاب ساری، کتابخانه و کتابخوانی را از ملزومات مادی و معنوی در فرهنگ‌سازی دانست.
بازدید استاندار مازندران از غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی در نمایشگاه کتاب ساری

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، محمد اسلامی، استاندار مازندران با همراهی آرزو ولی‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از نمایندگان مجلس، مدیران کل استانداری و مسئولین از غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در نمایشگاه کتاب ساری بازدید کرد.

استاندار مازندران در این بازدید گفت: برای رشد همه‌جانبه فرهنگ در بین عموم مردم، باید مسئله کتابخوانی را به‌عنوان یک ضرورت موردبررسی قرارداد و ضمن شناسایی دلایل پایین بودن استقبال مردم از کتابخوانی برای رفع آن برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: کتاب نخواندن یک نقیصه مهم فرهنگی است، زیرا هیچ جایگزینی هم برای کتاب وجود ندارد؛ لذا باید به روش‌های مناسب، کتاب را وارد زندگی مردم کرد تا این نقیصه مرتفع شود.

استاندار مازندران کتاب را دارای خاصیت تحول‌آفرینی عنوان کرد و گفت: هیچ پیشرفت معرفتی و علمی بدون انس و الفت همیشگی با کتاب حاصل نمی‌شود و برای تحقق این هدف باید حس نیاز به کتابخوانی را در مردم تقویت کرد.

 

اسلامی افزود: امیدوارم با تلاش کتابداران برای ارائه خدمات در کتابخانه‌های عمومی، شاهد افزایش روزافزون جمعیت کتابخوان در کشور باشیم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: