کد خبر: 31666
تاریخ انتشار: شنبه, 27 آبان 1396 - 09:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نخستین نشست کتاب‌خوان تخصصی ویژه کتابداران در زاهدان

منبع : لیزنا
  هم‌زمان با ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، نخستین نشست کتاب‌خوان تخصصی ویژه کتابداران در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
نخستین نشست کتاب‌خوان تخصصی ویژه کتابداران در زاهدان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان؛ نخستین نشست کتاب‌خوان تخصصی ویژه کتابداران با حضور اسفندیار زیدآبادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ حسن میش‌مست نهی، رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان زاهدان، کتابداران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابداران دانشگاه‌های علوم پزشکی دانشگاه سیستان و بلوچستان و دانشجویان رشته کتابداری در سالن نشریات کتابخانه مرکزی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

اسفندیار زیدآبادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این نشست با تبریک ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: علم‌آموزی و ترویج فرهنگ مطالعه همواره در دین مبین اسلام مورد تأکید قرار داشته است و باید تلاش کنیم تا در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید در جامعه گام برداریم.

وی با اشاره به سند چشم‌انداز توسعه کتابخانه‌های عمومی گفت: برای دستیابی به این اهداف نیازمند همکاری همه ارگان‌ها و سازمان‌ها هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان را از راهکارهای موثر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای افزایش سرانه مطالعه در جامعه دانست و افزود: برگزاری این نشست‌ها در قالب‌های کتابخانه‌ای، مدرسه‌ای و تخصصی از فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده کتابخانه‌های عمومی است.

وی افزود: کتابداران می‌توانند با شناخت ذائقه و علاقه‌مندی‌های مراجعین و مخاطبین و ارائه راهنمایی‌های مناسب، جامعه را به مطالعه جذب کنند.

حسن میش‌مست نهی، ریس کتابخانه مرکزی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست ضمن تبریک ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار  از کتابداران دانشگاه‌ها خواست با همکاری معاونت‌های مختلف و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نسبت به ترغیب دانشجویان به مطالعه و کتابخوانی فارغ از رشته تحصیلی خود، اقدام کنند.

وی برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان را گام مؤثری در راستای ترویج فرهنگ مطالعه دانست و خواستار همکاری بیشتر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و دانشگاه‌ها شد.

در این نشست۷ عنوان کتاب بدین شرح معرفی شد؛

«کتابخانه‌های عمومی و توسعه فرهنگی» نوشته علی بیرانوند/ معرفی توسط: زهرا جهان‌تیغ؛ «اخلاق حرفه‌ای کتابداران و اطلاع‌رسانان» نوشته انجمن کتابداری قم/ معرفی توسط: زهره سوری نظامی (معاون کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان)؛ «کاربرد هوش هیجانی در محیط کار» نوشته نسرین پارسا/ معرفی توسط: بیتا رهسپار (کارشناس آموزش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)؛ «گلوگاه‌های پژوهش در علوم اجتماعی» نوشته محمدحسین دیانی/ معرفی توسط: معصومه عبدالهی (کتابدار کتابخانه عمومی نور زاهدان)؛ «مقدمه‌ای بر شناخت اسناد آرشیوی» نوشته غلامرضا فدایی/ معرفی توسط: جمیله شه‌بخش؛ «فهرست‌نویسی و سازمان‌دهی منابع دیجیتال راهنمای کتابداران» ترجمه زهیر حیاتی/ معرفی توسط: ابراهیم خاشی و «رازهای قصه‌گویی» نوشته بئاترین مونترو/ ارائه توسط: مهدیه سلطانی‌نیا (کتابدار کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان).

 

در پایان این نشست از معرفی‌کنندگان کتاب با اهدای لوح و هدایا تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: