کد خبر: 31707
تاریخ انتشار: شنبه, 27 آبان 1396 - 10:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

خانواده شهید محسن حججی به عنوان فعال حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل شدند

منبع : لیزنا
 در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان اصفهان از خانواده شهید مدافع حرم «محسن حججی» به عنوان فعال حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل و لوح تقدیر دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به ایشان اهدا شد.
خانواده شهید محسن حججی به عنوان فعال حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل شدند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، آیین بزرگداشت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار پنج‌شنبه ۲۵ آبان در تالار فرشچیان اصفهان با حضور امیر هلاکویی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی، حجت الاسلام و المسلمین انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مسؤولان استانی، کتابداران و خانواده شهید مدافع حرم محسن حججی برگزار شد.

در این مراسم از شهید حججی به عنوان فعال حوزه کتاب و کتاب‌خوانی تجلیل و هدیه ویژه و لوح تقدیر از سوی دبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نیابت از شهید به مادر و خواهر شهید حججی اهدا شد.

مادر شهید حججی در سخنانی کوتاه از علاقه ویژه او به هیأت و روضه گفت و ادامه داد: نذر می‌کرد و کتاب می‌خرید و بر سر قبور شهدا می‌گذاشت، هفته قبل از اعزام هم تعداد زیادی کتاب خریداری کرده بود که توزیع کند.

وی با بیان اینکه کتاب‌های مذهبی و خاطرات شهدا جزو علاقمندی‌های شهید بود، گفت: تأکید می‌کرد هر کس باید شهیدی را به عنوان الگو داشته باشد و شهید کاظمی را به عنوان شهید الگوی خودش انتخاب کرده بود.

خواهر شهید حججی هم با تأکید بر این که ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی ادامه راه شهید است، یادآور شد: محسن همیشه تأکید داشت کتاب معرفت انسان را بالا می‌برد، یکی از دوستان شهید نقل می‌کرد که در زمان سربازی، در محل خدمت کتابخانه ایجاد کرده بود.

وی اضافه کرد: وقتی برای نخستین بار اردوی راهیان نور را شرکت کردم برادرم کتاب شهید همت را به من هدیه داد، همان جا احساس کردم که چقدر شبیه به شهدا شده است.

 

در این آیین که به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار برگزار شد از کتابداران  نمونه و کتابخوانان برگزیده استانی  تجلیل شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: