کد خبر: 31739
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 آبان 1396 - 10:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان با استاندار دیدار کردند

منبع : لیزنا
 به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مدیر کل و کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان با استاندار دیدار کردند.
کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان با استاندار دیدار کردند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان، استاندار سمنان در این نشست ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت:متاسفانه میانگی مطالعه در کشور پایین است.

محمدرضا خباز با اشاره به این مطلب  دین اسلام با خواندن آغاز شده است بیان داشت: در دینی که خداوند  به قلم سوگند یاد  می کند متاسفانه کمتر به مطالعه توجه شده است.

وی با بیان اینکه همه  افرادی که در زندگی خود موفقیت های را کسب کرده انداز مطالعه بوده است افزود: در کنار هرکاری اگر بسته فرهنگی وجود داشته باشد قطعاً آن کار به نتیجه خواهد رسید.

مقام عالی استان با تاکید بر اینکه  انقلاب ما فرهنگی است عنوان کرد: باید به مسائل فرهنگی  اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

خباز با اشاره به این مطلب که   کتاب و مطالعه موجب پرورش فکر و توانمندی های  انسان می شود بیان داشت: حتی کتاب می تواند مانع از افسردگی انسان شود.

وی با تاکید براینکه کتابداران از جایگاه بالایی برخوردار هستند و کار آنها بسیار ارزشمند است گفت:  متاسفانه برخی از افرادی که اهل مطالعه نیستند، جایگاه کتابداران و نقش آنها را در جامعه نمی دانند.

استاندار سمنان از اجرای نخستین طرح اهداء کتاب در استان سمنان ابراز خرسندی کرد و افزود: باید همین طرح های فرهنگی در جامعه اجرا شود تا شاهد ترویج فعالیتهای فرهنگی باشیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان ضمن قدر دانی از حمایت های استاندار در فعالیت های فرهنگی به ویژه بحث کتاب، مطالعه و توجه به کتابداران گفت:در استان سمنان ۷۳ باب کتابخانه مشغول ارائه خدمات به شهروندان هستند.

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش با اشاره به این مطلب ۵۲باب کتابخانه نهادی، ۱۹باب مشارکتی و دوباب  کتابخانه مستقل در استان سمنان وجود دارد عنوان کرد:یک میلیون و۶۷هزارو ۱۶۱ جلد کتاب در کتابخانه های عمومی سطح استان سمنان وجود دارد  و ۵۴هزارو ۹۸۶نفر عضو کتابخانه های عمومی استان هستند.

وی  از افتتاح  چهار باب کتابخانه عمومی اعم از نهادی، مشارکتی و مستقل و همچنین بخش تخصصی ویژه نابیناییان درآینده نزدیک خبر داد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره اهداء کتاب در استان سمنان افزود: در اجرای این طرح ۲۳۸هزار نسخه کتاب از سوی دستگاههای اجرایی و شهروندان به  کتابخانه های عمومی سطح استان سمنان اهداء شده است.

 

سماکوش نیا  در خاتمه ضمن بیان اینکه  نخستین جشنواره عکس سلفی من، کتاب و زندگی از دهم آبان ماه آغاز و تا دهم آذر ماه ادامه دارد خاطر نشان کرد: علاقمندان می توانند با کتاب عکس بگیرند و به تصاویر ارسالی خلاقانه هدایایی اهداء خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: