کد خبر: 32087
تاریخ انتشار: یکشنبه, 19 آذر 1396 - 22:08

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

معرفی کتاب «اهر شهر هالا» در آذربایجان شرقی

منبع : لیزنا
نشست معرفی کتاب «اهر شهر هالا» با حضور جعفر خضوعی، نویسنده اثر در کتابخانه عمومی شیخ شهاب‌الدین اهری شهرستان اهر برگزار شد.
معرفی کتاب «اهر شهر هالا» در آذربایجان شرقی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی، نشست تخصصی معرفی کتاب «اهر شهر هالا» ویژه هالاکاران اهری با حضور جعفر خضوعی، نویسنده اثر؛ سلطانی راد، مسئول توسعه هالای بانوان استان آذربایجان شرقی؛ حاتم زاده، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر و جمعی از علاقه‌مندان به ورزش رزمی هالا در سالن اجتماعات کتابخانه شیخ شهاب‌الدین اهری برگزار شد.

در این نشست، جعفر خضوعی، هدف از تألیف این کتاب را تبیین زمینه‌های فرهنگی و تاریخی و احیای هنر رزمی هالا در شهر اهر عنوان کرد و گفت: هنر رزمی هالا، برخاسته از تاریخ فرهنگ و مدنیت ارسباران و تجلی سلحشوری و شجاعت و رزم‌آوری و دلیری مردم این خطه است.

وی گفت: هنر رزمی هالا توسط استاد اسماعیل ملک جهانی با تکیه‌بر هویت ایرانی و بر پایه معرفت اسلامی ابداع‌شده و میراث ملی به‌حساب می‌آید.

مؤلف کتاب «اهر شهر هالا» ادامه داد: هالا هدیه شهر فرهنگ‌ساز اهر به مردم ایران و علاقه مندان به رشته های رزمی در دنیا است و باید ضمن ثبت آن به‌عنوان میراث ملی در گسترش آن در عرصه‌های جهانی بکوشیم.

جعفر خضوعی با اشاره به رویداد تبریز ۲۰۱۸ گفت: رویداد تبریز ۲۰۱۸ فرصتی است که هالا در پایتخت گردشگری جهان اسلام به‌شکلی شایسته معرفی شود.

در ادامه این نشست سلطانی راد، مسئول توسعه هالای بانوان آذربایجان شرقی، ضمن اشاره به‌ضرورت معرفی این هنر رزمی برخاسته از شهرستان اهر و تقاضای همکاری از مردم و مسئولین برای معرفی ملی و جهانی این ورزش رزمی، به قرائت بخش‌هایی از کتاب «اهر شهر هالا» پرداخت.

گفتنی است، تقدیر از جعفر خضوعی، نویسنده کتاب و ادای احترام ورزشکاران این رشته به سبک هنر رزمی هالا، پایان‌بخش این نشست بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: