کد خبر: 32712
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 دی 1396 - 10:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

«ورامین دروازه کویر» در کتابخانه علامه قطب الدین رازی ورامین رونمایی ونقد می شود

منبع : لیزنا
نشست رونمایی و نقد کتاب ورامین دروازه کویر نوشته علیرضا تاجیک و سیده زهراعطری، با حضور نویسندگان اثر وفرهاد ورجاوند منتقد وجمعی از فرهیختگان واهالی ادب پنج شنبه 28 دی ماه  برگزار می شود.
«ورامین دروازه کویر» در کتابخانه علامه قطب الدین رازی ورامین رونمایی ونقد می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه علامه قطب الدین رازی ورامین این کتاب که نتیجه پژوهش میدانی، هوشمندانه و دقیق علیرضاتاجیک و سیده زهرا عطری می باشد در چهارده فصل به پیشینه وارنا=ورامین امروز می پردازد.

شهری که درگذشته چهاردهمین کشور از تقسیمات شانزده گانه اوستا بوده است. وارنا متشکل از صفحات جنوبی البرز شامل: شهرهای سمنان، دامغان، گرمسار، دماوند، فیروزکوه وبخشی از مازندران به مرکزیت وارنا (ورامین) امروز بوده است. شهری پرآوازه که در ادوار تاریخ یکی از کهن ترین شهرهای ایران، با تاریخی پرفراز ونشیب، مانند هر شهر قدیمی مراحل تکامل متفاوتی را در عمر خود سپری کرده است. به ویژه پیش از تاریخ ساسانیان و ایلخانیان  مرکز مهم کشاورزی، سیاسی، مذهبی ودارالملک تومان بوده که با حمله های بی رحمانه از اسکندر گرفته تا تیمور لنگ، بخشی از مساجد، آتشکده، بازارو ارگ، مدرسه، قصرو...تبدیل به تپه خاک شده و بخش عظیمی ازپایتخت زیر این تپه ها پنهان شده است.

 

علاقمندان برای شرکت در این نشست و آشنایی هر چه بیشتر با این کهن شهر ایران می توانند روزپنج شنبه 28 دی ماه از ساعت 15 الی 17 به کتابخانه علامه قطب الدین رازی ورامینی واقع در میدان رازی جنب فرهنگسرای رازی حضور بهم رسانند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: