کد خبر: 32911
تاریخ انتشار: دوشنبه, 09 بهمن 1396 - 11:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کارگاه‌های بازی‌ فکری و نشست‌های کتاب‌محور برای کودکان در قزوین

منبع : لیزنا
مسئول کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) قزوین از برگزاری کارگاه‌های متنوع بازی‌ فکری و نشست‌های کتاب‌محور در این کتابخانه خبر داد.
کارگاه‌های بازی‌ فکری و نشست‌های کتاب‌محور برای کودکان در قزوین

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین، رمضان حیدری، مسئول کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) با اشاره به تأثیرات مثبت و مؤثر بازی در رشد شخصیت کودک، گفت: این کارگاه‌ها باهدف ارتقاء دانش و توانمندی اعضاء کودک و نوجوان به شکل رایگان برای مخاطبان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حضور مشتاقانه اعضا در برنامه‌های متنوع این مرکز با ایجاد دلگرمی، کتابداران کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) را به ارائه خدمات متنوع، ترغیب می‌کند.

حیدری اشاره به سایر برنامه‌های این مرکز برای کودکان و نوجوانان افزود: به مناسبت ولادت امام حسن عسکری (ع) داستانی با عنوان «دوستی پنهان» برگرفته از کتاب قصه‌هایی از زندگی امام حسن عسکری (ع) برای کودکان و خردسالان روایت شد؛ نقل داستان‌های دیگری با موضوع امام حسن عسکری (ع) و برگزاری نمایشگاه کتابی با این محور از دیگر برنامه‌های کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) بود.

وی افزود: «موریس و کتاب‌های پرنده»، «شیر در کتابخانه» و آثار دیگری از طرح کتابخوان ماه در نشست‌های هفتگی کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) جمع‌خوانی شد.

حیدری تأکید کرد: جمع‌خوانی و بلند خوانی کتاب، علاوه بر علاقه‌مند کردن کودکان به مطالعه، دایره واژگان و توانایی روان‌خوانی و تندخوانی آن‌ها را تقویت می‌کنند.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاهی از کتاب‌های نورسیده در بخش کودک از فعالیت‌های دیگر این کتابخانه عمومی بود که با استقبال اعضا مواجه شد.

مسئول کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) با اشاره به سایر برنامه‌های این مرکز فرهنگی گفت: جمع‌خوانی «آمادگی در برابر زلزله» از منابع کتابخوان ماه دی‌ماه، توسط دانش آموزان کلاس ششم مقطع ابتدایی، بخش دیگری از فعالیت‌های کتاب‌محور این مرکز بود.

حیدری افزود: نمایش انیمیشن آموزشی درباره زلزله و نکات ایمنی برای مواجهه با آن، با حضور جمعی از دانش‌آموزان، برنامه دیگر این مرکز برای کودکان و نوجوانان بود.

 

وی با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان و معلمان از این برنامه کاربردی، افزود: در این کارگاه آموزشی، کودکان شرکت‌کننده با روش‌های مراقبت از خود در هنگام وقوع زلزله در مکان‌های مختلف مانند منزل، کلاس درس، خیابان و سایر اماکن عمومی آشنا شدند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: