کد خبر: 33160
تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 بهمن 1396 - 14:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افتتاح کتابخانه شهید کاوه روستای بیهود شهرستان قاینات استان خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی شهید کاوه روستای بیهود شهرستان قاینات با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و فرماندار شهرستان قاینات و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.
افتتاح کتابخانه شهید کاوه روستای بیهود شهرستان قاینات استان خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، اسماعیلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: به وسیله کتاب، اندیشه ها، تجارب، خاطرات، تکنولوژی و سایر علوم منتقل می شود.

وی با تأکید بر اینکه کتاب به علوم نوشتاری و مکتوب، محدود نیست، افزود: در دنیای جدید کتاب را باید فراتر ببینیم و از دنیای عظیم تکنولوژی در این زمینه بهره مند شویم.

کهن ترابی فرماندار شهرستان قاینات هم در این مراسم گفت: ما آمادگی داریم هر مکان بلااستفاده در روستاهای شهرستان را به عنوان یک مکان فرهنگی تجهیز کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: به سمتی برویم که زیرساخت های فرهنگی را در مقام عمل توسعه دهیم.

محمدرضا رضایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه زمین کتابخانه شهید کاوه توسط خیرین در اختیار اداره کل کتابخانه های عمومی قرار گرفته اظهار داشت: این کتابخانه با زیربنای ۱۳۸ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیون تومان طی یک سال مطابق استانداردهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مناسب سازی و تجهیز شده است. همچنین در این پروژه، ۶۰ میلیون تومان توسط خیرین و ۵۰ میلیون تومان از اعتبارت دولتی و نهاد هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه، این پنجمین کتابخانه در شهرستان قاینات است که طی سه سال گذشته به بهره برداری رسیده، یادآور شد: به لحاظ زیربنای کتابخانه ای در شهرستان قاینات در سه سال اخیر ۱۰۰ درصد افزایش داشته ایم که تا سال آینده این رقم به ۲۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: شاخص ترین نمونه همکاری و همیاری مردم با سیستم دولتی را در راه اندازی کتابخانه روستای بیهود شاهد هستیم و تا ماه آینده نیز کتابخانه روستای پهنایی شهرستان قاینات به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه مرکزی قاین، با سه هزار متر مربع زیربنا، بزرگترین کتابخانه استان بوده و دارای اعتبار است و بنیاد علمی آموزشی قلم چی در خصوص کمک به اتمام پروژه پس از پیشرفت ۵۰ درصدی، قول مساعد داده است.

اطمینان، رئیس هیئت امنای مرکز فرهنگی روستای بیهود هم در مراسم آیین افتتاحیه کتابخانه شهید کاوه، عدم وجود یک ساختمان مشخص برای امور فرهنگی و نبود نیروی ثابت و رسمی برای انجام این امور در روستا را عمده ترین دلایل ایجاد بنای کتابخانه شهید کاوه عنوان کرد.

وی یادآور شد: زمین این کتابخانه توسط حجت الاسلام شیخ احمد حائری واگذار شده است.

لازم به ذکر است، در پایان مراسم از بخشدار مرکزی، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان قاینات، رئیس شورای اسلامی روستای بیهود، دهیار و رئیس هیئت امنای مرکز فرهنگی روستای بیهود تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: