کد خبر: 33331
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 اسفند 1396 - 13:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با حضور رئیس بنیاد علمی آموزشی قلم چی انجام شد؛

افتتاح، بازگشایی و کلنگ زنی چهار کتابخانه عمومی در استان خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
با حضور رئیس بنیاد علمی آموزشی قلم چی (وقف عام)، نماینده شهرستان های فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، روز دوشنبه 30 بهمن ماه سال جاری، افتتاح، بازگشایی و کلنگ زنی چهار کتابخانه عمومی در استان خراسان جنوبی انجام شد.
افتتاح، بازگشایی و کلنگ زنی چهار کتابخانه عمومی در استان خراسان جنوبی

 به گزارش لیزنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، رئیس بنیاد علمی آموزشی قلم چی در مراسم آیین کلنگ زنی کتابخانه عمومی قلم چی فردوس، افتتاح کتابخانه های عمومی انسیه کامیاب روستای دوست آباد و قلم چی شهر سه قلعه شهرستان سرایان و نیز بازگشایی کتابخانه عمومی علامه شیخ مفید باغشهر اسلامیه شهرستان فردوس که در تالار محراب شهر فردوس برگزار شد، گفت: در استان خراسان جنوبی، مسئولان دغدغه کتاب و کتابخوانی دارند و به این خاطر من این استان را خاص دیدم.

«کاظم قلم چی» با تأکید بر توجه به بحث مطالعه افزود: دانش آموزان، سرمایه های ما هستند و این سرمایه، تفکر و دانش آنهاست.

نماینده شهرستان های فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مشکلات ما به دلیل غفلت از آموزش و پرورشِ دانش آموزان است.

«دکتر امیرحسنخانی» با تأکید بر توجه ویژه به مناطق محرومی چون استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: شهرهای محروم، به رغم نداشتن امکانات مکفی، در مسابقات و آزمون های مختلف علمی، رتبه های خوبی می آورند و موفق هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی نیز در ادامه این مراسم، با اشاره به اینکه اعتبارات تملک دارایی اداره کل کتابخانه ها از یک میلیارد و 200 میلیون تومان در سال 93 به 6 میلیارد و 350 میلیون تومان در سال 96 رسیده است، اذعان داشت: ما بحث کتاب و کتابخوانی را در استان و در بین مسئولان به یک دغدغه تبدیل کرده ایم.

«محمدرضا رضایی» افزود: بنیاد علمی آموزشی قلم چی برای ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی قلم چی سه قلعه و انسیه کامیاب روستای دوست آباد شهرستان سرایان در مجموع مبلغ 245 میلیون تومان هزینه کرده است و دولت برای ساختمان کتابخانه قلم چی سه قلعه 130 میلیون تومان و برای کتابخانه انسیه کامیاب 62 میلیون تومان صرف نموده است.

وی ضمن تقدیر از خیّرانی که در ساخت کتابخانه ها، یاری رسان بوده اند، ادامه داد: آقای قربان کامیاب، خیّر دوست آبادی، زمین کتابخانه انسیه کامیاب روستای دوست آباد را وقف نمود و علاوه بر آن مبلغ 60 میلیون تومان برای ساخت این کتابخانه اختصاص داده است.

وی یادآور شد: آقای کامیاب که دختر خود را در سانحه تصادفی از دست داده است، دیه او را برای ساخت کتابخانه دوست آباد اختصاص داد و این کتابخانه به نام دختر مرحوم وی، «انسیه کامیاب» نامگذاری شد.

رضایی، اظهار داشت: کتابخانه مرکزی فردوس قرار بود با کمک بنیاد قلم چی و دولت هریک به مبلغ 750 میلیون تومان با زیربنای 1500 مترمربع ساخته شود که به دلیل مکفی نبودن این مبلغ، زیربنای کتابخانه به 950 مترمربع تقلیل یافت؛ اما پس از مطرح شدن این مسئله، بنیاد قلم چی موافقت کرد که مبلغ 350 میلیون تومان دیگر علاوه بر مبلغ قبلی پرداخت نماید و دکتر امیرحسنخانی، نماینده شهرستان های فردوس، سرایان، طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز قول مساعد داد مبلغ 350 میلیون تومان از دارایی های شخصی خود را برای ساخت این کتابخانه اختصاص دهد تا کتابخانه قلم چی فردوس با همان زیربنای 1500 مترمربع ساخته شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی یادآور شد: کتابخانه شیخ مفید باغشهر اسلامیه شهرستان فردوس نیز با اعتباری بالغ بر 172 میلیون تومان بهسازی و تجهیز شد که از این مبلغ 80 میلیون تومان توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور جهت تعمیر و 52 میلیون تومان توسط این نهاد برای تجهیز این کتابخانه هزینه شد و 40 میلیون تومان نیز از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان فردوس به بهسازی کتابخانه شیخ مفید اختصاص یافت.

فرماندار شهرستان سرایان نیز در مراسم کلنگ زنی و افتتاحیه کتابخانه های فوق گفت: اندیشه های نو، حرکت های جدید می آفرینند و اندیشه ها با دانش، نشر می یابند و برای توسعه و دانایی باید کتاب بخوانیم.

«محمد کریمی» با اشاره به اینکه سرمایه های علمی بزرگی در شهرستان سرایان وجود دارد، افزود: به رغم محرومیت های موجود در منطقه، از دانایی و توانایی در حوزه علم، محروم نبوده ایم؛ اما برای رفع محرومیت ها نیازمند حضور خیّرانی چون آقای قلم چی هستیم.

امام جمعه فردوس نیز در خصوص ارزش علم گفت: افتخار ما این است که در مکتب ما مسلمانان، معجزه پیامبرمان از نوع فرهنگ و علم است.

«حجت الاسلام بابایی» تأکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی، رشد فزاینده ای در مباحث علمی و پژوهشی داشته ایم.

 

وی افزود: استعدادهای خوبی در فردوس داشته و داریم که باعث شده این شهر را دارالعلم و دارالمؤمنین بنامند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: