کد خبر: 33375
تاریخ انتشار: شنبه, 05 اسفند 1396 - 10:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نخستین نشست هم اندیشی مسئولین کتابخانه های مشارکتی استانگیلان برگزار شد

منبع : لیزنا
 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در نخستین نشست هم اندیشی مسئولین کتابخانه های مشارکتی استان یکی از اهداف وجود این مراکز فرهنگی را کمک به توسعه سرانه فضای فیزیکی مطالعاتی در استان عنوان کرد.
نخستین نشست هم اندیشی مسئولین کتابخانه های مشارکتی استانگیلان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، نخستین نشست هم اندیشی مسئولین کتابخانه های مشارکتی استان یکشنبه ۲۹ بهمن با حضور هادی نوری؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، زهرا بدن آرا؛ معاون امور کتابخانه ها و همکاری ها، کورش محمدی؛ رئیس اداره امور کتابخانه ها، عابد رمضانی پور؛ رئیس اداره امور همکاری ها، مسئولین ستادی اداره کل کتابخانه های عمومی، روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان ها و مسئولین کتابخانه های مشارکتی برگزار شد.

هادی نوری در این نشست هم اندیشی با اشاره به  وجود ۲۳باب کتابخانه مشارکتی در گیلان، یکی از اهداف وجود این مراکز فرهنگی را کمک به توسعه سرانه فضای فیزیکی مطالعاتی در استان عنوان کرد و گفت: کتابخانه های مشارکتی در کنار کتابخانه های عمومی نهادی وظایف یکسانی را برعهده دارند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با تشکر از مسئولین و کتابداران کتابخانه های مشارکتی در انجام فعالیت های کتابداری در دل سازمان ها و نهادهای اجرایی استان رفع موانع و مشکلات ایشان از سوی سازمان های متبوع شان را از مهمترین خواسته های اداره کل کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد.

نوری همچنین در ادامه به بحث تامین منابع کتابخانه های عمومی مشارکتی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز اشاره کرد و گفت: تامین منابع کتابخانه های عمومی با توجه به علاقه مخاطبین یکی از مهمترین مسائلی است که امروز نهاد در دستور کار خود قرار داده است و ارسال کتاب ها با درنظر گرفتن این موضوع در حال انجام است.

توانمند سازی نیروها در نهاد کتابخانه های عمومی یک اصل محسوب می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین ضرورت امر آموزش کتابداران و روزآمدسازی آنها را خاطرنشان کرد و با بیان اینکه توانمند سازی نیروها در نهاد کتابخانه های عمومی یک اصل محسوب می شود از مسئولین و کتابداران کتابخانه های عمومی مشارکتی خواست تا در این نشست های آموزشی نقش فعال تری ایفا کنند.

تشکیل کمیته بررسی وضعیت کتابخانه های مشارکتی در آینده نزدیک

 هادی نوری در ادامه وضعیت فضای فیزیکی برخی از کتابخانه های مشارکتی را برای حضور علاقمندان نامناسب توصیف کرد و از تشکیل کمیته ویژه ای متشکل از کتابداران فعال نهادی برای برسی محیط این کتابخانه ها و رفع مشکلات آنها در آینده نزدیک خبرداد. وی هدف از تشکیل این گروه را استاندارد سازی وضعیت کتابخانه های عمومی استان گیلان با توجه به سند توسعه پنجساله اداره کل کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد.

نوری در پایان انعکاس فعالیت های انجام شده در کتابخانه های مشارکتی، تبلیغات یکپارچه و هماهنگ با کتابخانه های نهادی و حضور کتابداران این کتابخانه ها در جلسات شورای اداری شهرستانی را از جمله انتظارات خود از آنها برشمرد.

در این جلسه همچنین بدن آرا؛ معاون توسعه امور کتابخانه ها و همکاری ها، کورش محمدی؛ رئیس اداره امور کتابخانه ها و شفیعی؛ کارشناس امور منابع اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان به بیان انتظارات خود از مسئولین کتابخانه ها و گزارش اقدامات کتابخانه های عمومی مشارکتی پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: