کد خبر: 33553
تاریخ انتشار: سه شنبه, 15 اسفند 1396 - 12:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اشتیاق اعضای کتابخانه علامه امینی شهرستان باخرز استان خراسان رضوی در طرح «باهم بخوانیم»

منبع : لیزنا
مسئول کتابخانه علامه امینی شهرستان باخرز به ارائه گزارشی از چگونگی اجرای طرح «باهم بخوانیم» در این کتابخانه پرداخت.
اشتیاق اعضای کتابخانه علامه امینی شهرستان باخرز استان خراسان رضوی در طرح «باهم بخوانیم»

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، طرح «باهم بخوانیم» بر اساس یک سیر مطالعاتی هدفمند و با محوریت ۲۰ کتاب با موضوع سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی  اجرامی شود. در طول اجرای این طرح، اعضا باید تعداد مشخصی کتاب را در هشت هفته مطالعه ‌کنند. در شیوه اجرای طرح، اعضا به مطالعه کتب موردبحث به‌صورت جمع خوانی، بلند خوانی و فردی می‌پردازند.

ایوب سعیدی، مسئول کتابخانه علامه امینی باخرز در گفتگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در خصوص اجرای این طرح گفت: برای اجرای این طرح از بین اعضای کتابخانه، دانش آموزان علاقه‌مند به مطالعه را به‌صورت داوطلبانه انتخاب کردیم؛ سپس اعضای انتخاب‌شده برای آشنایی با نحوه اجرا این طرح در کتابخانه گرد هم آمدند و به کمک کتابدار از جزئیات آن آگاه شدند.

وی ادامه داد: در این طرح تعداد ۲۰ کتاب انتخاب‌شده توسط کتابداران (مجریان) به اعضای انتخابی برای انجام جمع خوانی و بلند خوانی معرفی می‌شود. همچنین مجری این طرح اطلاعاتی همچون مشخصات اعضا و عکس شرکت‌کننده‌ها را ثبت می‌کند. اجرای طرح با معرفی کتاب «جای او خالی» و بلند خوانی این اثر توسط اعضا آغاز شد. سپس توضیحاتی در مورد امتیازها و پرسش‌نامه‌ها توسط کتابدار به شرکت‌کننده‌ها ارائه شد و پس‌ازآن شرکت‌کنندگان به تکمیل پرسش‌نامه‌ها پرداختند. در هفته دوم کتابدار به معرفی کتاب «مادر مسیحی من و پنج قصه دیگر» و  در هفته سوم به معرفی کتاب «اسرار طبیعت» پرداخت. سپس این کتاب‌ها توسط گروه شرکت‌کننده موردمطالعه قرار گرفت. ابزار و اقلام موردنیاز برای ساخت کاردستی و فعالیت‌های عملی کتاب «اسرار طبیعت» در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت. بعد از انجام فعالیت و مشاهده عملکرد اعضا در زمینه خواندن و درک محتوای اخلاقی و اسلامی مباحث هر کتاب و نیز بحث و تبادل‌نظر، امتیاز هر شرکت‌کننده در سامانه ثبت شد.

سعیدی اضافه کرد: در مرحله بعدی اجرای طرح  برای بهره‌وری بیشتر و سنجش کارآمدتر به معرفی کتاب «هر آیه یک قصه» نوشته سید حمید موسوی گرمارودی می‌پردازیم.

وی در ارزیابی اجرای این طرح در کتابخانه گفت: با انتخاب چند نفر از اعضا برای اجرای طرح، شور و حالی در بین اعضا به وجود آمده است و سایر اعضا نیز علاقه‌مند به شرکت در برنامه‌های این طرح شده‌اند و با علاقه و اشتیاق به روند برگزاری طرح کمک می‌کنند. به نظرم اجرای این طرح تأثیر خوبی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی خواهد داشت.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: