کد خبر: 33802
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 اسفند 1396 - 12:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دومین نشست کتاب‌خوان ویژه دانش آموزان شهرضا در استان اصفهان برگزار شد

منبع : لیزنا
دومین نشست کتاب‌خوان ویژه دانش آموزان شهرضا با موضوع موفقیت و مشاوره تحصیلی برگزار شد.
دومین نشست کتاب‌خوان ویژه دانش آموزان شهرضا در استان اصفهان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان، فاطمه پورخاقان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا از برگزاری دومین نشست کتاب‌خوان ویژه دانش آموزان با موضوع موفقیت و مشاوره تحصیلی خبر داد و گفت: این نشست با هدف ترویج مطالعه و کتاب‌خوانی، به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده‌شده، نهادینه‌سازی مطالعه در بین دانش آموزان و معرفی کتاب‌های مفید و کاربردی برگزار شد.

وی ادامه داد: کتاب و کتابخانه،‌پناهگاه معتبر و مفیدی برای جوانان و نوجوانان است که آن‌ها را در مقابل بسیاری از آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی مصون می‌دارد. مطالعه در زمان کودکی ذخیره‌ای برای آینده و تصمیم‌گیری به‌جا و مناسب در مواقع بحرانی است که با ایجاد ذهنی پویا در فرد، گره‌های بزرگی را می‌گشاید.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا گفت: مدارس، کانون تحولات جامعه و بهترین مکان برای فرهنگ‌سازی است و شایسته است برنامه‌ریزی دقیقی برای جذب دانش آموزان به کتابخوانی صورت پذیرد. خانواده و مدرسه به‌عنوان مکان‌های شکل‌گیری شخصیت افراد، نقش تأثیرگذاری در ترویج فرهنگ کتابخوانی ایفا می‌کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا گفت: جامعه برای دستیابی به وضعیت مطلوب در حوزه کتابخوانی و همچنین پرورش نسل پژوهشگر، نیازمند یاری و همگامی تمامی متولیان فرهنگی خصوصاً آموزش‌وپرورش است. کتابخانه علامه طباطبایی شهرضا از شهریور سال ۹۵ تا مهرماه ۹۶ با امانت ۶۲ هزار و ۹۴ نسخه کتاب رتبه برتر استان را در امانت کتاب به خود اختصاص داده است.

در این نشست کتاب‌های «پله پله تا موفقیت» نوشته عبدالرضا بهین، توسط محمدحسن بهبودی؛ «اضطراب امتحان» نوشته اسماعیل بیابان‌گرد، توسط علی اباذری؛ «پنج عامل مؤثر در بهبود یادگیری» نوشته داود بابابیگلو، توسط ریحانه سادات قریشی؛ «عوامل موفقیت در تحصیل» نوشته مرتضی نظری، توسط نسترن جمالی و «راهنمای کاهش اضطراب امتحان» نوشته دکتر جان بک، توسط امیرحسین جانقربان معرفی و در پایان با اهدای لوح یادبود از دانش آموزان تقدیر شد.

صادقی علویجه
|
Germany
|
1396/12/27 - 16:12
0
0
خداقوت به خانم پورخاقان عزیز. ریاست فعال شهرستان شهرضا
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: