کد خبر: 33803
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 اسفند 1396 - 12:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

گشایش بخش ویژه غلامحسن اولاد در کتابخانه رئیسی اردکانی شیراز استان فارس

منبع : لیزنا
با اهدای مجموعه کتاب های شخصی غلامحسن اولاد به کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی شیراز، بخش ویژه ای به نام این شاعر در این کتابخانه افتتاح شد.
گشایش بخش ویژه غلامحسن اولاد در کتابخانه رئیسی اردکانی شیراز استان فارس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌ های عمومی فارس روز چهارشنبه بیست و سوم اسفندماه در مراسم افتتاح بخش ویژه استاد غلامحسن اولاد در کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی شیراز بیان کرد: مجموعه های ارزشمند بسیاری در خانه ادیبان و بزرگان ما وجود دارد که معمولا پس از درگذشت این افراد فرهیخته، گنجینه گرانبهای آنان پراکنده شده و از بین می رود در حالیکه این گنجینه ها یک تاریخ مکتوب است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به اینکه کتاب های نویسندگان و دانشمندان گنجینه های آن ها محسوب می شوند، اظهار کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس تلاش دارد تا ضمن جمع آوری این مجموعه ها زمینه های استفاده عموم جامعه به ویژه پژوهشگران و دانشجویان از آن ها را فراهم کند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال، با برنامه ریزی، دو مجموعه ارزشمند و تخصصی به کتابخانه های عمومی انتقال یافته است. نخست مجموعه کتاب های استاد طوفان که در کتابخانه عمومی محمد بهمن بیگی قرار گرفته است و اکنون نیز مجموعه کتاب ها و گنجینه استاد اولاد با بیش از ۳ هزار جلد کتاب که در بخشی با نام این شاعر در کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی قرار گرفته است.

منوچهری با تأکید بر اینکه امروز از این مجموعه  رونمایی خواهیم کرد، گفت: در حال حاضر دو هزار جلد از این مجموعه آماده شده که امیدواریم کار آماده سازی بیش از هزار جلد باقی مانده نیز تا پایان فروردین ۹۷ به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه گرانبها با نام استاد اولاد ثبت شده است، اضافه کرد: سعی داریم نام بزرگان خود را حفظ کنیم بر همین اساس بیشتر کتابخانه های عمومی که ابتدای سال در شیراز افتتاح شد به نام بزرگان حوزه کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده اند.

مدیرکل کل کتابخانه های عمومی فارس در پایان ضمن قدردانی از خانواده غلامحسین اولاد برای اهدای کتاب های وی به کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی، گفت: امیدواریم این کار سبب شود که دیگر مجموعه داران نیز این فرهنگ نیک را ادامه دهند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: