کد خبر: 34450
تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 ارديبهشت 1397 - 11:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازدید هوشنگ مرادی کرمانی از کتابخانه عمومی کودکان یار مهربان شیراز استان فارس

منبع : لیزنا
 هوشنگ مرادی کرمانی در بازدید از کتابخانه عمومی کودکان یار مهربان شیراز به پرسش های اعضا کودک و نوجوان پاسخ گفت.
بازدید هوشنگ مرادی کرمانی از کتابخانه عمومی کودکان یار مهربان شیراز استان فارس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده ادبیات کودک و نوجوان ایران و عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور در جریان سفر چند روزه خود به استان فارس، در کتابخانه عمومی کودکان یار مهربان حضور یافت و با کودکان و اعضای کتابخانه به گفت و گو پرداخت.

 خالق کتاب «شما که غریبه نیستید» در جمع کودکان و اعضای کتابخانه کودکان یار مهربان با تشویق کودکان به خواندن هرچه بیشتر گفت: زمانی که ما کودک بودیم به سختی کتاب در دسترس کودکان قرار می گرفت و امکان خواندن برای بچه ها فراهم نبود، اما امروزه کتاب ها به راحتی در اختیار شماست؛ از این موقعیت، نهایت استفاده را ببرید و تا جایی که می توانید به کتابخانه بیایید، کتاب بخوانید و ذهن خود را پرورش دهید.

هوشنگ مرادی کرمانی در پاسخ به سؤال یکی از کودکان درباره نویسنده شدن گفت: وقتی در رویاها و تصورات تان به چیزی فکر می کنید و آن را بال و پر می دهید در حقیقت وارد دنیای نویسندگی شده اید؛ زیرا فکر کردن و ساختن داستان در ذهن است که شما را نویسنده می کند و نوشتن تنها ثبت کردن داستان های ماست.

عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه های عمومی کشور همچنین با بیان اینکه قصه از علاقه فرد برای تعریف کردن حادثه ای جذاب برای دیگران خلق می شود، گفت: تنها تفاوت نویسنده با سایر افراد این است که ذهن خلاق و جست و جوگری دارد. یک نویسنده جذب اتفاق های ساده ای می شود  که هر روز در اطراف ما اتفاق می افتد و بر اساس آن داستانی را در ذهن خود می سازد، آن را به شیوه هنرمندانه پرورش می دهد و قصه ای را خلق می کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس نیز در جریان این بازدید با اشاره به کتابخانه های عمومی ویژه کودک در شیراز، توضیح داد: در حال حاضر سه کتابخانه عمومی «کودکان یارمهربان»، «کودکان شقایق» و «کودکان آفتاب» ویژه کودکان و نوجوان در شیراز وجود دارد که این ۳ کتابخانه در مناطق کمتر برخوردار شیراز واقع است و در ابتدای سال گذشته و همزمان با هفت کتابخانه عمومی دیگر در شیراز به بهره برداری رسید.

روح الله منوچهری به استقبال بسیار کودکان و والدین از کتابخانه های ویژه کودک اشاره کرد و گفت: در تجهیز این کتابخانه ها تلاش بر این بوده است که برترین منابع حوزه کودک و نوجوان و همچنین آثاری برای استفاده مادران در این کتابخانه قرار گیرد. همچنین تمامی تجهیزات این کتابخانه ها براساس استانداردها، نیازها و علاقه کودکان طراحی شده است. 

گفتنی است اهدای یک دوره کامل از مجموعه آثار هوشنگ مرادی کرمانی با امضای نویسنده به کتابخانه عمومی کودکان یار مهربان و همچنین اهدای فیلم مستند زندگینامه هوشنگ مرادی کرمانی با عنوان «قصه ها» به منظور نمایش در بخش های کودک کتابخانه های عمومی از حاشیه های این نویسنده در کتابخانه عمومی کودکان یار مهربان شیراز بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: