کد خبر: 34942
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 خرداد 1397 - 11:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با فرمانده نیروی انتظامی استان

منبع : لیزنا
جلیلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با سردار یاری، فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام دیدار و گفتگو کرد.
دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام با فرمانده نیروی انتظامی استان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام؛ مرادجلیلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با هدف بحث و تبادل نظر پیرامون تفاهم نامه منعقد شده بین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و معاونت تربیت و آموزش نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با محوریت جشنواره کتابخوانی رضوی، با سردار نورعلی یاری، فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن گرامیداشت ایام لیالی قدر و اهمیت ماه مبارک رمضان و همچنین تقدیر و تشکر از زحمات شبانه‌روزی نیروی انتظامی استان در حوزه‌های مختلف که شبانه روز در امنیت کشور به ویژه استان ایلام تلاش می کنند اظهار داشت: خانواده نیروی انتظامی ظرفیت بسیار خوبی در ترویج و فرهنگ سازی و تشویق مردم به دانایی و مطالعه است.

وی اظهار داشت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برنامه‌های متنوع فرهنگی در ترویج فرهنگ مطالعه برگزار می‌کند که یکی از این برنامه‌ها برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است که امسال در هشتمین دوره این جشنواره به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مقدمات برگزاری و شرکت آحاد جامعه فراهم شده است.

یاری، فرماندهی نیروی انتظامی استان نیز ضمن تشکر از همکاری و تعامل خوب اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با استقبال از برنامه‌های فرهنگی به ویژه جشنواره کتابخوانی رضوی همکاری حوزه نیروی انتظامی استان را جهت شرکت کلیه پرسنل و مشارکت در تهیه جوایز و کمک‌های مادی اعلام داشت و تاکید کرد: نسبت به مسائل کتابخانه‌های عمومی استان توجه ویژه ای داریم و امیدواریم با تمهیداتی که انجام می شود آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در محدوده جغرافیایی اطراف کتابخانه‌های عمومی کاهش پیداکرده و ناجا بتواند ضمن ایجاد کتابخانه مشارکتی در ترویج فرهنگ کتابخوانی سهیم باشد.

گفتنی است از مهمترین موارد این تفاهم نامه می توان به هماهنگی لازم با یگان‌های پلیس پیشگیری ناجا جهت گشت زنی روزانه در محدوده کتابخانه‌های معرفی شده از سوی نهاد؛ تأمین فضا و تجهیزات مناسب و نیروی انسانی با اولویت سربازان دارای تحصیلات مرتبط در کتابخانه‌های مشارکتی مراکز ناجا؛ حمایت از کتابخانه‌های واجد شرایط ناجا و با اولویت مراکز با جمعیت بالای ۷۰۰نفر در قالب کتابخانه‌های مشارکتی؛ برگزاری جلسات نقد کتاب و نشست کتابخوان در مناسبت‌های مختلف در مراکز معرفی شده از سوی ناجا؛ تمهیدات لازم به منظور غنی سازی منابع مورد نیاز کتابخانه‌های عمومی با کتب و نشریات اهدایی از سوی ناجا؛ همکاری در برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای کارکنان نهاد و اعضاء کتابخانه‌ها با ارائه آموزش‌ها و مشاوره‌های انتظامی اشاره کرد.  

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: