کد خبر: 35034
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 خرداد 1397 - 10:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه‌های ویژه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردوس در خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
همزمان با ایام ماه مبارک رمضان برنامه های ویژه فرهنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس برگزار شد.
برنامه‌های ویژه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردوس در خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، ختم نهج البلاغه، نمایشگاه کتاب، جلسات تفسیر قرآن و بازنمایی کتاب از جمله برنامه های برگزار شده در کتابخانه های قائم(عج) و علامه شیخ مفید اسلامیه شهرستان فردوس بود.

طرح «ختم خطبه های نهج البلاغه» توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس

به گفته رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس، در طرح ختم خطبه های نهج البلاغه از نیمه ماه مبارک رمضان، برگه های شماره خطبه های نهج البلاغه در بین مراجعان توزیع شده و پس از مدت ۱۵ روز در پایان ماه رمضان قرائت خطبه ها توسط مراجعان به پایان می رسد. هدف از برگزاری این طرح، گسترش معارف نهج البلاغه و  آشناسازی هرچه بیشتر مراجعان با این کتاب جامع و ارزشمند به خصوص در ماه مبارک رمضان است.

نمایشگاه کتاب «در سوگ خورشید» به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) در کتابخانه قائم(عج)

در این نمایشگاه، ۱۴ عنوان کتاب پیرامون سیره، آثار، اندیشه ها و سخنان، وصیتنامه و سیره مبارزاتی حضرت امام خمینی(ره) به مدت یک هفته در معرض دید مراجعان کتابخانه قرار گرفت.

تفسیر آیات جزء ۲۶ قرآن به همت کتابخانه عمومی علامه شیخ مفید اسلامیه در پایگاه شهید مزدستان

در این جلسه که با حضور ۱۵ نفر از بانوان برگزار شد، صالح نیا کتابدار کتابخانه با حضور در پایگاه خواهران شهید مزدستان کتاب «تفسیر باران- جلد ۱۱» نوشته مهدی خدامیان آرانی را معرفی کرد و به تفسیر آیات سوره فتح پرداخت. در ادامه دو کتاب «مثل حبه های قند» نوشته محمدرضا رنجبر و «داستان معراج» نوشته مهدی خدامیان آرانی معرفی و بخش هایی از آن خوانده شد. کتاب «مثل حبه‌های قند» مجموعه‌ای از تذکرات و مضامین اخلاقی است که با زبان تمثیل و استفاده روزمره زندگی برای خواننده بازگو شده و در جای‌جای کتاب به تناسب کلام از آیات نورانی قرآن کریم و همچنین شعرهای ارزشمند حافظ، مولانا و سعدی نیز برای تأثیرگذاری بیشتر بهره گرفته شده است.

نمایشگاه و بازنمایی کتاب پیرامون زندگی و آثار امام راحل در کتابخانه علامه شیخ مفید باغشهر اسلامیه

به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) نمایشگاه کتابی با همین موضوع در کتابخانه علامه شیخ مفید باغشهر اسلامیه برگزار شد. پابه پای آفتاب، معارف و هدایت ها در کلام امام(ره)، پنج پیام تاریخی، عبادت و خودسازی، راه امام(ره): ویژه نوجوانان، تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات امام در نجف و ماه تابان، عناوین کتاب هایی بود که در این نمایشگاه در معرض دید مراجعان قرار گرفت.

همچنین دو کتاب «دایره المعارف مصور تاریخ زندگی امام خمینی(ره)» و «دو گوهر، متن وصیتنامه امام خمینی(ره)» در این نمایشگاه بازنمایی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: