کد خبر: 35080
تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 خرداد 1397 - 12:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست کتابخوان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان داراب استان فارس

منبع : لیزنا
همزمان با ماه مبارک رمضان کتابخانه های عمومی شهدای جنت شهر، شهید محمد اسلامی نسب لایزنگان و مرحوم غلامحسین فرخنده میزبان نشست کتابخوان شدند.
برگزاری نشست کتابخوان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان داراب استان فارس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، دومین نشست کتابخوان کتابخانه عمومی شهدای جنت شهر داراب در سال جاری با اختصاص به موضوع زندگی و سیره امیرالمؤمنین (ع) و معرفی هشت کتاب در این خصوص با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان علاقمند به کتاب و کتابخوانی برگزار شد. شد. در این دیدار کتاب های «امام علی(ع)» نوشته حسین فتاحی، امیر سکوت و عدالت: حضرت امام علی (ع)»، «هدیه شیرین: قصه هایی از زندگی امام  علی(ع)»؛ نوشته مسلم ناصری، «امام علی(ع) و پرنده»؛ نوشته نوری ایجادی، «عقیل و آهن سرخ: قصه هایی از امام علی(ع) و یارانش ۱۰»، «ابوذر صحرانشین (قصه هایی از امام علی(ع)  و یارانش ۳» نوشته مژگان شیخی، «قصه های مهربانی: مهربان دوم حضرت علی(ع)» نوشته مجید ملامحمدی و «سیمای متقین علی(ع)» نوشته عبدالرحمن شرقاوی توسط مبینا رضانیا، ابوالفضل فرهادی، مهدی فولاد، عاطفه مرتضوی، فاطمه دریابر، فاطمه حقیقت، مهدیه مرتضوی و ثنا مظفری به اشتراک گذاشته شد.

افزون بر این، انجمن ادبی فروغ جنت شهر داراب نیز در طرح چهارشنبه ادبی خود، اولین نشست کتابخوان را با معرفی ۴ کتاب برپا کرد. کتاب های «شاهکارهای شاهنامه» نوشته فرج رحیمی، «بیندیشید و ثروتمند شوید» نوشته ناپلئون هیل، «مهارت های زندگی»   نوشته دکتر حسین خنیفر و «کلیدهای طلایی برای موفقیت در زندگی» نوشته شهلا صالحی چهار کتابی بود که در این دیدار توسط حمزه رهبر، معصومعلی حقیقت، رضا فردین نژاد و اسلام سالاری منش شاعر و مسئول انجمن ادبی فروغ معرفی شد.

همچنین دومین نشست کتابخوان کتابخانه مرحوم غلامحسین فرخنده نیز به مناسبت رحلت امام خمینی(ره)، قیام ۱۵ خرداد و همچنین ایام شهادت حضرت علی(ع) با معرفی شش کتاب برگزار شد. در ابتدای نشست کتابدار به توضیح مطالبی درباره وقایع قیام پانزده خرداد ۱۳۴۲ و نقش بسیارمهم این قیام در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همچنین در مورد امام خمینی و سیره زندگی ایشان مطالبی را پرداخت و در ادامه سحر اقبالی، لیلافرخنده، نازنین محمدی، نسرین جمالی، ریحانه کرمی و زهرا محمدی کتاب های «قیام ۱۵ خرداد به روایت اسناد ساواک جلدسوم-زندان»، «نشاط وشادی در اندیشه و سیره حضرت امام خمینی(ره)»، «تعلیم و تربیت در نهج البلاغه»، «در پرتوی ولایت»، «روباهی به نام پکس» و) مجموعه ۴ جلدی «بهترین قصه های ملانصرالدین» را معرفی کردند.

این در حالی است که در اقدامی دیگر دومین نشست کتابخوان کتابخانه شهید محمد اسلامی نسب روستای دوستدار کتاب لایزنگان، با موضوع تولد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد. در این نشست ضمن بحث درخصوص شخصیت و زندگی امام حسن(ع) فرازهای از معجزات و زندگی ایشان توسط اعضا خوانده شد. معرفی کتاب های «عجایب و معجزات شگفت انگیزی از امام حسن مجتبی(ع)» توسط امیرحسین رشیدی، «نگاهی بر زندگی امام حسن(ع)» به دست سپهر صادقی، «پیشوای صالحان» نوشته رضا بابایی که توسط مجید خسروی زاده کتابدار کتابخانه و غنچه دلتنگ «نگاهی نو به زندگی و شخصیت امام حسن(ع)» به همت آریا صیادی، نیز از دیگر برنامه های این گردهمایی بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: