کد خبر: 35097
تاریخ انتشار: سه شنبه, 29 خرداد 1397 - 11:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه‌های عمومی گناباد میزبان فعالیت‌های متنوع فرهنگی شدند

منبع : لیزنا
کتابخانه‌های عمومی گناباد با محوریت جشنواره کتاب‌خوانی رضوی میزبان فعالیت‌های متنوع فرهنگی شدند.
کتابخانه‌های عمومی گناباد میزبان فعالیت‌های متنوع فرهنگی شدند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، تشکیل ستاد هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، بازدید امام‌جمعه شهرستان از کتابخانه‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه امام جعفر صادق (ع) ازجمله فعالیت‌های کتابخانه‌ای گناباد همسو با هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی بود.

تشکیل ستاد هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه‌های عمومی گناباد

دبیر ستاد هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شهرستان گناباد در نشستی به تشریح برنامه‌های اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد در اجرای هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت. در این جلسه که با حضور مسئولین ده باب از کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار شد، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد خواستار همت مضاعف کتابداران برای جلب مشارکت حداکثری مردم شد.

مظلوم هدف از اجرای هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را ترویج فرهنگ رضوی و ادای دین به ساحت مقدس امام رضا (ع) و گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه دانست.

حضور امام‌جمعه شهرستان در کتابخانه شهید ابدی شهری

حجت‌الاسلام صادقی نسب، امام‌جمعه گناباد و رازی، مسئول امور مساجد شهرستان از کتابخانه شهید ابدی شهری بازدید کردند و در جریان برنامه‌های فرهنگی این کتابخانه قرار گرفتند.

امام‌جمعه شهرستان در این بازدید گفت: یکی از تأثیرگذارترین شیوه‌های ترویج خصوصاً در بین قشر کودک و نوجوان استفاده از بستر کتاب و کتابخوانی است. شایسته است کارکنان کتابخانه‌های عمومی شهرستان و سایر دستگاه‌های مربوطه به این مهم اهتمام ورزند.

همچنین به همت مسئول کتابخانه عمومی شهید ابدی شهری مسابقه نقاشی از منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، بین کودکان شرکت‌کننده در جلسه قرائت قرآن امام صادق (ع) نوقاب گناباد، به اجرا درآمد. طی هماهنگی‌ با هیئت‌امنای مسجد جامع نوقاب گناباد در حاشیه برگزاری مراسم تلاوت قرآن، قصه‌گویی و شعرخوانی از کتاب‌های «مژده گل» و «مهمان خراسان» انجام و در ادامه مسابقه نقاشی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد. معرفی کتاب و شعرخوانی کودکان و اهدای جوایزی از سوی امام‌جمعه شهرستان از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه امام جعفر صادق (ع)

با برگزاری نشست‌هایی کتاب‌های «مژده گل» نوشته محمود پور وهاب و مجید ملا محمدی  و «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی توسط اعضای فعال کتابخانه معرفی شد. برپایی میز جشنواره رضوی، برگزاری جمع خوانی کتاب‌های جشنواره و معرفی کتب منتخب در نشست‌های کتاب‌خوان، اطلاع‌رسانی جشنواره از طریق وبلاگ و وب‌سایت و توزیع بروشور و ... از دیگر برنامه‌های اجراشده در این کتابخانه با محوریت هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی بود.

همچنین طی نشست کتابخوانی که در این کتابخانه برگزار شد کتاب‌های «مژده گل: داستان‌هایی از زندگی امام رضا (ع)» نوشته  محمود پور وهاب و مجید ملا محمدی، توسط ملیحه السادات خاکستانی (عضو کتابخانه)؛ «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی، توسط اسما شیخی (عضو کتابخانه)؛ «افسانه‌های ملل» نوشته محمدرضا شمس، توسط ثمین عرب خزاعی (عضو کتابخانه)؛ «دوستی» نوشته جولی کوالی، ترجمه سعیده عاقلتر، کننده مهسا لطفی (عضو کتابخانه) و «امام خمینی» نوشته امیرحسین فردی، توسط آرزو اسماعیلی (مسئول کتابخانه) به اشتراک گذاشته شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: