کد خبر: 35208
تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 تیر 1397 - 19:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های‌عمومی استان سمنان با مسئولان دستگاه های اجرایی که در راستای برگزاری هرچه با شکوه تر برگزار شدن جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان برگزار شد، مسئولان آمادگی لازم را جهت مساعدت و همکاری اعلام کردند.
اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان برای مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در نشست‌هایی که با محوریت برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان با مسئولان بر گزار شد با بیان اینکه سال گذشته مردم استان سمنان استقبال بی نظیری از برگزاری جشنواره رضوی داشتند بیان داشت: این جشنواره موجب ترویج فرهنگ مطالعه می شود.

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش خواستار تعامل و همکاری مسئولان دستگاه های اجرایی  استان سمنان جهت برگزاری هرچه با شکوه تر برگزار شدن جشنواره شد.

وی  با تاکید براینکه باید همه دغدغه مباحث فرهنگی را داشته باشند افزود: برگزاری برنامه‌های فرهنگی موجب شور و نشاط در جامعه می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان  با اشاره به این مطلب که جشنواره کتابخوانی رضوی به منظور ترویج سبک زندگی رضوی، بخشی با عنوان «مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی» با حضور تمام اعضای خانواده برگزار می‌کند افزود: بر این اساس شرکت برای تمامی علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی میسر است.

وی تصریح کرد: تلاش نهاد بر این است که به سمتی حرکت کنیم تا کتابخانه‌های عمومی، علاوه بر ارائه خدمات در حوزه امانت کتاب، پاسخگوی بسیاری از دیگر نیازهای فرهنگی، اجتماعی مردم منطقه باشند.

وی ترویج فرهنگ رضوی و خدمت به ساحت مقدس امام رضا (علیه السلام) را یک افتخار بزرگ دانست و گفت: باید با یک انگیزه خاص برای برگزاری جشنواره رضوی تلاش کرد.

وی با تاکید براینکه دستگاه های فرهنگی می توانند با همکاری برنامه‌های مطلوبی را در استان برگزار کنند از تعامل و مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برای برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی جهت توسعه کتاب و کتابخوانی خبر داد.

تلاش جهت برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی یک کار اعتقادی است

فرماندار سمنان در نشستی با مدیرکل کتابخانه‌های‌عمومی استان سمنان با اشاره به این که برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی موجب ترویج فرهنگ ائمه اطهار (ع) می شود گفت: همه باید برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن این جشنواره در استان سمنان گام بردارند.

سید عباس دانایی با تاکید براینکه تمام دستگاه های اجرایی شهرستان سمنان آمادگی لازم را جهت تعامل و همکاری با اداره کل کتابخانه‌های‌عمومی استان برای برگزاری مطلوب این جشنواره در شهرستان سمنان دارند بیان داشت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله جشنواره، نقد و معرفی کتاب می تواند در توسعه کتاب و کتابخوانی موثر باشد.

وی فعالیت برای برگزاری جشنواره رضوی را یک کار اعتقادی دانست.

مساعدت و همکاری لازم را جهت برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خواهیم داشت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان در نشستی با مدیرکل کتابخانه‌های‌عمومی استان سمنان، با اشاره به این مطلب که جشنواره رضوی موجب ترویج فرهنگ مطالعه می شود گفت: آمادگی لازم را در سازمان مدیریت و برنامه ریزی جهت تعامل و همکاری برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن این جشنواره داریم.

نادر مالکی با بیان اینکه برنامه‌های متنوع فرهنگی مانند برگزاری جشنواره، نشست کتاب‌خوان، رونمایی و نقد کتاب می تواند در توسعه کتاب و کتابخوانی موثر باشد اظهار داشت: امسال نیز سعی خواهیم کرد با تخصیص اعتبارات هم به برگزاری جشنواره رضوی کمک کنیم و هم با تخصیص اعتباری مناسب(تملک دارایی و سیاست‌های متوازن ) کتابخانه‌های عمومی استان را کمک کنیم.

سازمان دانش آموزی از ظرفیت‌های  موجود برای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی استفاد ه می کند

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان نیز در نشستی با مدیرکل کتابخانه‌های‌عمومی  استان سمنان گفت: می توان از ظرفیت اتحادیه دانش آموزی استان سمنان و اردوی ملی برای پیشتازان جهت اطلاع رسانی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استفاده کرد.

وی خواستار ایجاد مراکز پاتوق فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان شد و گفت: با ایجاد این پاتوق ها می توانیم از همکاری دانش آموزان برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی متعدد مانند نشست کتاب‌خوان، رونمایی کتاب،نقد کتاب، دوره‌های آموزش و فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و جذب دانش آموزان به این مکان فرهنگی استفاده کنیم.

جشنواره کتابخوانی رضوی برنامه عظیم فرهنگی است

رئیس حوزه هنری استان سمنان در نشستی با مدیرکل کتابخانه‌های‌عمومی استان سمنان با اشاره به این مطلب که برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی یک رخدادبزرگ فرهنگی محسوب می شود گفت: این اداره کل میزبان کتابداران جهت معرفی منابع جشنواره در کارگاه های آموزشی و هنری خواهد شد.

داود یاراحمدی ضمن بیان اینکه باید دستگاه های اجرایی برای برگزاری یک کار مطلوب فرهنگی و ماندگار تلاش کنند از آمادگی لازم حوزه هنری استان سمنان برای تعامل و همکاری با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان جهت هرچه با شکوه تر برگزارشدن جشنواره خبر داد.

وی با تاکید براینکه باید از موازی کاری برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی پرهیز شود گفت: دستگاه های فرهنگی می توانند با برنامه ریزی و تعامل برنامه‌های مطلوبی را دراستان برگزار کنند.

رئیس حوزه هنری استان سمنان با تاکید براینکه باید به کودکان و نوجوانان توجه ویژه شود خواستار برگزاری برنامه مشترک حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کتابخانه‌های عمومی استان سمنان شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: