کد خبر: 35651
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 تیر 1397 - 12:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه ریزی فاز دوم طرح «مدرسه جهادی خواند» در هرمزگان

منبع : لیزنا
نشست هم اندیشی اجرای مرحله دوم طرح «مدرسه جهادی خواندن» با حضور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، مجریان طرح «مدرسه جهادی خواندن» و فعالان فرهنگی منطقه بشاگرد در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، برگزار شد.
برنامه ریزی فاز دوم طرح «مدرسه جهادی خواند» در هرمزگان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، نشست مجریان طرح «مدرسه جهادی خواندن» با حضور  کاظم رستمی، جواد محقق و همچنین محسن زینلی تختی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، جمعی از رؤسا و معاونین این اداره و فعالان فرهنگی بشاگرد برگزار شد.

مدرسه جهادی خواندن، توفیق خدمت بی منت به هموطنان

محسن زینلی تختی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، ضمن تشکر از مجریان طرح «مدرسه جهادی خواندن» گفت: فعالیت در منطقه محروم بشاگرد در گرمای بالای هرمزگان، روحیه‌ای جهادی می‌طلبد و افرادی که خدمت بی منت را سرلوحه کارهایشان قرار می‌دهند مجاهدان فی سبیل الله هستند.

 وی اجرای مرحله اول طرح «مدرسه جهادی خواندن» را بسیار موفق و تأثیر گذار دانست و از جهادگران به عنوان افراد آتش به اختیاری که در راستای حل برخی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عمل کردند نام برد و اظهار کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی که در حال حاضر جامعه به آن دچار شده از اثرات فاصله گرفتن افراد از کتاب است و ترویج کتابخوانی در بین مردم از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است که جهادگران مدرسه جهادی خواندن درصدد رفع آن هستند.

طرح «مدرسه جهادی خواندن» با هدف شناسایی استعدادهای ویژه در مناطق محروم

کاظم رستمی، مجری طرح «مدرسه جهادی خواندن» ضمن تشکر از فعالین فرهنگی بشاگرد در اجرای این طرح بیان کرد: با توجه به اینکه مخاطب عمده فعالیت های آموزشی و فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کارکنان نهاد بودند بر آن شدیم تا با اجرای طرح «مدرسه جهادی خواندن» به گسترش دایره مخاطبان در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی بپردازیم.

وی ادامه داد: اولین دوره طرح «مدرسه جهادی خواندن» با هدف پرداختن به مقوله «خواندن» و شناسایی استعدادهای ادبی در کتابخانه‌های عمومی مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور، به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با محوریت کتابخانه عمومی حاج عبدالله والی در خمینی‌شهر منطقه بشاگرد، اجرا شد و هم اکنون به دنبال برگزاری مرحله دوم این طرح هستیم.

وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی استعدادهای ویژه و توانمند کردن آنان عنوان کرد و افزود: در مرحله اول، به دنبال شناسایی اعضاء دارای استعداد ویژه هستیم که در این راستا، متناسب با نیازهای افراد منطقه، کارگاه های متنوع فرهنگی برای آنان برگزار می‌شود و از بین افراد شرکت کننده در کارگاه، مستعدترین آنان انتخاب و در دوره‌های بعدی برای آنان برنامه‌ریزی های تخصصی صورت می‌پذیرد تا استعدادهای ویژه آنان شکوفا شده و در نهایت خودشان منشأ خدمت و برکت در منطقه باشند.

رستمی ادامه داد: یکی از اهداف مهمی اجرای این طرح، تربیت افرادی در مناطق محروم است که به فعالین مرتبط با کتابخوانی تبدیل و مردم منطقه را به سوی کتاب و کتابخوانی سوق دهند.

مدرسه جهادی خواندن، تجربه‌ای بدیع و ارزشمند

جواد محقق نیز این حرکت جهادی را تجربه‌ای بسیار باارزش توصیف کرد و گفت: این طرح، تجربه‌ای بدیع بود که تا کنون مشابه آن به این کیفیت در مناطق دیگر اجرا نشده؛ اگرچه  شناخت ما در مرحله اول اجرای این طرح، از سطح دانش کودکان و میزان استقبال آنها کافی نبود، اما در دوره دوم با به دست آوردن اطلاعات کافی و شناخت شرایط، آمادگی بیشتری خواهیم داشت.

در ادامه نشست، برنامه ریزی های لازم با حضور فعالین فرهنگی منطقه بشاگرد برای اجرای مرحله دوم این طرح از اواخر تیرماه سال جاری صورت پذیرفت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: