کد خبر: 35765
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 28 تیر 1397 - 11:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با مدیرکل زندان‌های استان

منبع : لیزنا
معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه با منصور بیگلری، مدیرکل زندان های استان کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.
دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با مدیرکل زندان‌های استان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، معصومه حسنی خونسار؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با منصور بیگلری؛ مدیرکل زندان‌های کرمانشاه روز شنبه، ۲۳ تیرماه در محل آن اداره کل دیدار و گفت و گو کرد.

منصور بیگلری، مدیرکل زندان های کرمانشاه ضمن تبریک دهه کرامت و خوش آمد گویی به مدیرکل و مسئولان کتابخانه های استان عنوان کرد: توجه به فرهنگ کتابخوانی باعث ارتقای فرهنگ و تغییر در نگرش انسان خواهد شد.

مدیرکل زندان های کرمانشاه با اشاره به جایگاه ویژه امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) بین ایرانیان گفت: ترویج فرهنگ رضوی و کتابخوانی گام موثری در احیای محسنات اخلاقی است، لذا جشنواره کتابخوانی رضوی که توسط نهاد کتابخانه های عمومی در سراسر کشور در حال برگزاری است گام موثری در راستای این هدف والا محسوب می شود.

بیگلری، در ادامه اجرای برنامه های فرهنگی و برگزاری مسابقات کتابخوانی در زندان ها را از وظایف خود بر شمرد و گفت: با توجه به شرایط ویژه زندان ها و داشتن وقت و فرصت زیاد، بستر بسیار مناسبی جهت فعالیت های فرهنگی، کتابخوانی و نشر فرهنگ مطالعه بین زندانیان فراهم است، لذا برای تحقق این مهم نیاز به تعامل و همکاری دستگاه‌های دیگر داریم.

منصور بیگلری اظهار کرد؛ فضا وشرایط مناسب برای توسعه فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی در زندان های استان فراهم شده و در حال حاضر به خاطر تعاملات و همکاری خوب دست اندرکاران علی الخصوص اداره کل کتابخانه های عمومی وضعیت زندان های استان از نظر تعداد کتاب و کتابخانه های مشارکتی مطلوب است.

عضو شورای قضایی استان با اشاره به اجرای رویکردهای اصلاحی و تربیتی زندانیان به عنوان تکلیفی مهم خاطرنشان کرد: تغییر در رفتار و نگرش زندانیان با به کارگیری رویه های علمی، گسترش فعالیت های آموزشی و استفاده بهینه از ظرفیت کتابخانه ها ضرورت است.

بیگلری در ادامه گفت: تلاش به منظور ارتقاء سطح دانش و آگاهی این  زندانیان  به عنوان قشر در معرض آسیب جامعه  با همکاری سازمان های مرتبط مورد تاکید است.

معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه های استان هم در ابتدای این دیدار گفت: تعامل و همکاری مسئولان زندان های استان به منظور تجهیز و راه اندازی کتابخانه های مشارکتی در زندان ها شایسته تقدیر است.

معصومه حسنی خونسار در ادامه یادآور شد به دلیل اهمیت نشر فرهنگ کتاب و کتابخوانی بر آگاه سازی زندانیان، همواره این بخش مورد توجه ویژه قرار گرفته و ضرورت تجهیز کتابخانه زندان ها هیچ وقت فراموش نشده است.

خونسار ضمن اشاره به تجهیز ۸ کتابخانه در زندان های استان، عنوان کرد: با توجه به برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سراسر استان، تمهیدات ویژه ای برای حضور زندانیان در این مسابقه سراسری در نظر گرفته شده است .

وی در پایان گفت: امید است با برگزاری اینگونه مسابقات ضمن آشنایی زندانیان با امام رضا(ع)، افق روشنی در زندگی این عزیزان بوجود آید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: