کد خبر: 35865
تاریخ انتشار: یکشنبه, 31 تیر 1397 - 15:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «ابری بشید و نبارید» در اراک

منبع : لیزنا
نشست نقد و بررسی کتاب «ابری بشید و نبارید» نوشته رضا حیدری در سالن اجتماعات کتابخانه دکتر حصیبی اراک برگزار شد.
برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «ابری بشید و نبارید» در اراک

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، نشست نقد و بررسی کتاب «ابری بشید و نبارید» نوشته رضا حیدری با حضور حجت الاسلام دانشی؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، نویسنده اثر و جمعی از دوست‌داران کتابخوانی در سالن اجتماعات شهدای مدافع حرم کتابخانه عمومی دکتر حصیبی شهر اراک برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در ابتدای این نشست با اشاره به قداست قلم گفت: اسلام به عنوان دینی کامل و جامع این افتخار را دارد که یکی از اولین سوره‌های آن بر حسب نزول سوره مبارکه قلم است و بسیار شگفت انگیز، در جامعه ای که علم و کتاب و دانشمند وجود ندارد، دینی ظهور می‌کند که به قلم قسم می‌خورد و اینگونه آن را تکریم می‌کند.

حجت الاسلام دانشی افزود: مذهب تشیع نیز از اهمیت و جایگاه قلم بسیار استفاده کرده و حضرت علی(ع) به عنوان باب علم و حکمت نبی مکرم اسلام(ص) از همان ابتدای بعثت و رسالت پیامبر(ص) به سفارش ایشان، کتابت وحی را بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) نصایح و وصایای خود را در قالب نامه به فرزندشان می‌نویسند تا آنچه می‌گوید، نوشته، ثبت و ضبط شود و برای آیندگان بماند.

دانشی اظهار داشت: قلم و نوشتن در مذهب تشیع می‌درخشد و هیچ مکتبی به اندازه اسلام به علم و دانش اهمیت نداده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی گفت: آنچه که در تاریخ اسلام و ایران داریم، ما را به پدید آوردن کتاب و نوشتن تشویق می‌کند و به حمدالله گنجینه‌های با ارزشی به یادگار مانده است که افتخار دنیای اسلام و ایران عزیز ما است.

حجت الاسلام دانشی افزود: در علوم جدید نیز نیازمند تولید علم هستیم و علوم انسانی نباید کپی برداری از آثار غربی باشد.

وی بیان داشت: خودباختگی در برابر مبانی غرب بسیار تاسف بار است و در علوم انسانی بویژه روان شناسی می بایست از منابع غربی و شرقی همراه با هم استفاده کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در پایان اظهار داشت: نویسندگی و تالیف کتاب‌های مفید و ارزشمند افتخار بزرگی است که نیازمند جرأت و شهامت بسیاری است و امیدواریم در آینده شاهد انتشار سایر آثار این نویسنده جوان باشیم.

در ادامه رضا حیدری نویسنده کتاب «ابری بشید و نبارید» به مراحل تالیف و نگارش این کتاب اشاره کرد و گفت: کتاب «ابری بشید و نبارید» راهنمای ساده و کاربردی برای مدیریت خشم در زندگی می‌باشد و به مخاطب آموزش می‌دهد که خشم خود را به‌گونه‌ای بروز دهد که به خود و دیگران آسیبی نرساند.

حیدری افزود: این کتاب به دنبال این نیست که بگوید خشمگین نشوید بلکه راهکارهایی ارائه می‌دهد تا به‌وسیله آن بتوانید خشم خود را مدیریت کنید.

وی با اشاره به ضرب المثلی قدیمی در فرهنگ آذری گفت: وقتی هوا ابری می‌شود تغییراتی در آسمان رخ می‌دهد، ابرها سیاه می‌شوند، صدای مهیبی از آن‌ها به گوش می‌رسد و آسمان دگرگون می‌شود. از روی این نشانه‌ها می‌توان فهمید تغییراتی رخ‌داده و یا قرار است اتفاقاتی بیافتد. حال یا باران می‌بارد، یا تگرگ و یا قضیه با چند رعد و برق به پایان می‌رسد.

نویسنده کتاب «ابری بشید و نبارید» ادامه داد: ما انسان‌ها وقتی خشمگین می‌شویم شبیه ابرهای باران‌زا هستیم. ظاهر ما تغییر می‌کند و چهره‌مان برافروخته می‌شود. ممکن است خشم خود را با فریاد زدن تخلیه کنیم و یا آن را با یک رفتار پرخاشگرانه بروز دهیم.

وی افزود: بحث خشم و هیجان مسئله ای جهان شمول است و پدیده بدی نیست که بخواهیم با آن مقابله کنیم بلکه آنچه ناپسند و مذموم است مسئله پرخاشگری است.

این نویسنده جوان اظهار داشت: خشم یک موهبت الهی است که نحوه استفاده از آن می تواند به روابط ما کمک کند و یا اینکه آسیب زننده باشد.

در ادامه نیز مجید عابدی روانشناس و استاد دانشگاه به بیان نکاتی پیرامون نقد و بررسی کتاب «ابری بشید و نبارید» پرداخت و در پایان از نویسنده و منتقد اثر تقدیر به عمل آمد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: