کد خبر: 35981
تاریخ انتشار: شنبه, 06 مرداد 1397 - 14:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اعتبارات ساخت کتابخانه هماشهر در استان فارس پیگیری می‌شود

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در نشستی با نماینده مردم شهرستان سپیدان، نیازهای کتابخانه ای در این شهرستان را تشریح کرد.
اعتبارات ساخت کتابخانه هماشهر در استان فارس پیگیری می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، روح الله منوچهری در نشست مشترک خود با علاءالدین خادم نماینده، مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی در کتابخانه عمومی گنجینه معرفت شهر اردکان، با اشاره به نیازهای کتابخانه ای در این شهرستان گفت: هماشهر یکی از بیست شهر فاقد کتابخانه در استان فارس است؛ این در حالی است که شهرداری هماشهر زمینی را برای ساخت کتابخانه اختصاص داده است اما برای ساخت آن به اعتبار نیاز داریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس به نیاز توسعه کتابخانه عمومی «قاضی بیضاوی» شهر بیضا نیز اشاره کرد و افزود: به دلیل مشکل سند این کتابخانه تاکنون نتوانسته ایم برای توسعه این کتابخانه اقدام  کنیم.

وی همچنین خواستار توجه شهرداری های سپیدان به بحث کتاب و کتابخوانی و پرداخت منظم نیم درصد کتابخانه های عمومی شهر این شهرستان شد و گفت: در منطقه پارک کوهپایه شهر اردکان نیز زمینی به کتابخانه اختصاص داده شده است که تاکنون شهرداری آن را به مجموعه کتابخانه ها واگذار نکرده است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه جلوگیری از کم رنگ شدن کتاب در جامعه و تلاش برای ترویج فرهنگ کتابخوانی وظیفه انسانی همه افراد است، گفت: کتاب و کتابخانه باید از غربت بیرون بیاید.

علاءالدین خادم با بیان اینکه برای جذب اعتبار ساخت کتابخانه عمومی هماشهر پیگیری های لازم انجام می شود، درخصوص پیگیری حل مشکل سند زمین کتابخانه قاضی بیضاوی شهر سپیدان و زمین کتابخانه عمومی در پارک کوهپایه اردکان نیز قول همکاری داد.

گفتنی است؛ در ادامه این دیدار صورت از  کتابخانه عمومی گنجینه معرفت بازدید شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: