کد خبر: 36118
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 مرداد 1397 - 15:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان برگزار شد

منبع : لیزنا
 دومین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه های عمومی استان با حضور مدیرکل، مسئولین ستادی و روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان ها برگزار شد.
جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه ها، محمدجواد حسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این نشست  به ظرفیت بالای انجمن ها برای پیشبرد اهداف کتابخانه های عمومی در سطح جامعه اشاره کرد و از آنها به عنوان بازوی توانمند کتابخانه های عمومی نام برد.

حسین زاده در ادامه گزارشی از انجمن های استان ارائه داد و گفت: استان کرمان در حال حاضر ۶۱ انجمن فعال دارد که ۲۳ انجمن در شهرستانها، ۲۵ انجمن در بخش ها و ۱۳ انجمن در شهرهای استان فعالیت دارند. انجمن های استان کرمان در سال گذشته ۱۵۹ جلسه با ۹۰۷ مصوبه برگزار کردند.

وی پیشنهاد کرد: ارزیابی وضعیت مطالعه در شهرستان ها، باشگاه های کتابخوانی، اولویت های محوری نهاد وغیره در دستور کار جلسات انجمن شهرستان ها قرار گیرد.

حسین زاده، از شروع فرایند رف خوانی و انتخاب کتابدار نمونه در کتابخانه های عمومی استان خبر داد و گفت: رف خوانی از مهمترین ارکان مجموعه سازی به شمار می آید و انجام آن برای کنترل موجودی مجموعه، پویایی و روز آمد کردن منابع و خروج منابع فرسوده ضروری است.

وی همچنین بر اهمیت فرایند انتخاب کتابدار نمونه و توجه به مهلت زمانی اعلام شده توسط روسای ادارات و مسئولین کتابخانه های عمومی تاکید کرد .

در ادامه پورحبیبی، رئیس اداره امور کتابخانه ها و کتابخوانی در خصوص فرایند رف خوانی، فرایند انتخاب کتابدار نمونه و جمع آوری پاسخنامه ها و ارسال اقلام جشنواره رضوی به این اداره کل توضیحاتی ارائه داد.

در پایان روسای ادارات شهرستانها نیز در خصوص مسائل شهرستان ها بحث و تبادل نظر کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: