کد خبر: 37562
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 25 مهر 1397 - 10:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهر چهاردانگه برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اسلامشهر
نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهر چهاردانگه در سالجاری با حضور بخشدار و شهردار چهاردانگه برگزار شد.
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهر چهاردانگه برگزار شد

 

به گزارش لیزنا ؛ اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرچهاردانگه در سالجاری با حضورحسن لطفی طلب بخشدار،محمد قدس شهردار، مجید جعفری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اسلامشهر ،سالومه خشوعی کارشناس امور انجمن های اداره کل و سایر اعضای انجمن در محل دفترشهرداری چهاردانگه برگزارشد.

لطفی طلب بخشدارچهاردانگه در ابتدای این جلسه با تاکید بر تلاش برای افزایش آگاهی شهروندان گفت: مطالعه و کتابخوانی یک راه کم هزینه و موثر در افزایش آگاهی مردم است که تاثیر بسیار زیادی در بالارفتن کیفیت زندگی و امنیت روانی مردم خواهد داشت.

وی درادامه به پرداخت سهم نیم درصد از درآمدهای شهرداریها به حساب انجمن کتابخانه‌ها تاکید کرد و گفت: بایستی این سهم نیم‌درصد درآمد شهرداری برابر ضوابط و مقررات مربوطه به موقع و در زمان‌های مشخص شده با هماهنگی شهرداری و مسئولین کتابخانه‌ها درسطح بخش تعیین و به حساب انجمن کتابخانه ها واریز شود.

درادامه محمد قدس شهردار چهاردانگه گفت: از کارهای فرهنگی درسطح شهر و بخش چهاردانگه استقبال خواهم کرد و کتابخانه های عمومی باید چه بصورت سنتی وچه بصورت آنلاین و از طریق فضای مجازی بتوانند برنامه های کتابخوانی و فرهنگی را ترویج و ارائه نمایند وی همچنین پرداخت نیم درصد سهم به کتابخانه های عمومی  را از وظایف شهرداری خواند و قول مساعدت در پرداخت سهم نیم درصد به صورت ماهیانه به حساب انجمن کتابخانه های بخش را دادند.

سپس مجید جعفری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلامشهر ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های صورت گرفته در کتابخانه‌های عمومی به تشریح مشکلات کتابخانه های بخش چهاردانگه پرداخت و خواستار حل مشکلات  مذکور با همکاری بخشداری وشهرداری چهاردانگه شدند

گفتنی است ، پرداخت نيم درصد درآمد شهرداري به صورت ماهيانه به حساب انجمن كتابخانه ها ، تعامل و همکاری کلیه ادارات در برگزاري مسابقات فرهنگي، نشست کتابخوان و... از جمله: اداره كتابخانه ها ،آموزش و پرورش ، اداره ارشاد و شهرداری در طول هفته کتاب، پيگیری واگذاری دو باب ساختمان جهت راه اندازی كتابخانه در شهر چهاردانگه و پرداخت 20 میلیون تومان از سوی شهرداری چهاردانگه بصورت الحساب به انجمن کتابخانه ها از مهترين مصوبات اين جلسه انجمن بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: