کد خبر: 37853
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 آذر 1397 - 08:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مهلت شرکت در نخستین جشنواره قصه‌گویی تمدید شد

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
اداره کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد در اطلاعیه‌ای از تمدید مهلت بارگذاری نمونه قصه در سامانه نخستین جشنواره قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.
مهلت شرکت در نخستین جشنواره قصه‌گویی تمدید شد

 به گزارش لیزنا، اداره کل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد در اطلاعیه‌ای با اعلام تمدید مهلت بارگذاری نمونه قصه در سامانه نخستین جشنواره قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور (gheseh.iranpl.ir)، آخرین مهلت ارسال قصه را تا روز جمعه سی‌ام آذرماه عنوان کرد؛ پیش از این علاقه‌مندان شرکت در این جشنواره تا روز جمعه ۲۳ آذر فرصت ثبت‌نام و بارگذاری فایل قصه خود را داشتند.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌بایست حداکثر تا روز جمعه ۳۰ آذرماه به نشانی سامانه جشنواره مراجعه کرده و پس از ثبت‌نام، نمونه‌ای از اجرای قصه‌گویی خود را ارسال کنند.

نمونه های ارسالی از اجرای قصه گویی باید به صورت تک نفره و در مدت زمان حداکثر ۱۰ دقیقه به بیان و اجرای قصه اختصاص داشته باشد. همچنین علاقه مندان می بایست در ابتدای فایل ضبط شده مشخصات کامل خود را شامل (نام و نام خانوادگی، سن، نام کتابخانه یا ارگان مرتبط، شهر و استان) همراه نام کتاب، داستان مربوطه، بیان کنند.

شرکت کنندگان در صورت قصه‌گویی با گویش محلی لازم است پیش از هرچیز، خلاصه قصه را به زبان فارسی ارائه دهند. همچنین برای ضبط فایل ویدئویی می‌توان با استفاده از گوشی‌های‌ موبایل اقدام کرد؛ در عین‌حال ضروری است حجم  فایل‌های ویدئویی ارسالی نیز حداکثر تا حجم ۳۰ مگابایت باشند.

نخستین جشنواره قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف اهمیت و نقش مؤثر قصه‌گویی در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی به کودکان و نوجوانان و به‌منظور توسعه و ترویج این واسطه فرهنگی اصیل و آموزش کتابداران در موضوع قصه‌گویی در سه محور کلی «موضوع آزاد، دینی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس با درون‌مایه آموزشی، تربیتی»، «ادبیات عامه (فولکلور)، شاهنامه» و «قصه گویی با گویش محلی»؛ ویژه کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور (نهادی و مشارکتی)، کتابداران سایر دستگاه ها(شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون مساجد و ...) و مربیان فرهنگی، هنری، ادبی، تربیتی برگزار می شود.
در این جشنواره همچنین بخشی ویژه به قصه‌گویی پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها اختصاص یافته است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: