کد خبر: 37887
تاریخ انتشار: شنبه, 01 دی 1397 - 15:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
 کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان در نیمه اول آذر ماه، میزبان برنامه های مختلف فرهنگی بودند.
برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی، نشست معرفی و جمع خوانی کتاب، کارگاه مشاوره، قصه گویی و نشست کتاب خوان از جمله برنامه های برگزار شده در کتابخانه های استاد احمدی بیرجندی، شهید باهنر، شهید رجایی و خیّران شهرستان درمیان بود.

جمع خوانی کتاب «پیامبر و قصه هایش» در کتابخانه شهید رجایی طبس مسینا

جلسه معرفی و جمع خوانی کتاب «پیامبر و قصه هایش» به مناسبت میلاد رسول اکرم(ص)  و به منظور آشنایی دانش آموزان با مهربانی ها، دلسوزی ها، رفتار و اخلاق کریمانه پیامبر بزرگ اسلام(ص) در کتابخانه شهید رجایی طبس مسینا برگزار شد. کتاب «پیامبر و قصه هایش» به روایت غلامرضا حیدری ابهری، از کتاب های انتشارات جمال، ویژه گروه سنی کودک و نوجوان است که به بررسی جنبه های مختلف زندگی پیامبر اکرم(ص) در قالب داستان می پردازد.

 

معرفی و جمع خوانی کتاب «ادب نبوی» در کتابخانه شهید رجایی

این کتاب، شرح کامل حدیث شریف نبوی است که در جلد نخست آن، پیامبر امین صلی‌الله علیه و آله و سلم، شش نکته مهم را به امیرمؤمنان علیه‌السلام توصیه می‌کنند که شامل بخشش مال و جان در راه دین، نماز، روزه، صدقه، صدق و کذب و ورع می‌شود. جلد دوم کتاب، شامل سفارشات پیامبر(ص) به این امام همام در خصوص اهل بیت مبیّن قرآن، آداب خلوص، ‌تفکر، تطبیق در قرآن و آداب قرائت و ترتیل قرآن است.

 

نشست کتاب خوان در کتابخانه شهید رجایی

در روزهای آغازین آذر ماه، کتابخانه شهید رجایی طبس مسینا، میزبان نشست کتاب خوان شد. در این نشست، هفت کتاب، معرفی شد که عبارتند از: «و این صدای جنگ» به روایت محمدرضا بایرامی/ ارائه توسط: فاطمه محمدی (عضو کتابخانه )، «چراهای شگفت انگیز قرآن کریم» نوشته رضا نباتی/ ارائه توسط: بیتا اکبری (عضو کتابخانه)، «قصه های شنیدنی از بچه های خوب (قرعه)» نوشته محسن بغلانی/ ارائه توسط: ناهید حسنی (عضو کتابخانه)، «فیل و ابابیل» نوشته علی باباجانی/ ارائه توسط: آمنه دریانوش (عضو کتابخانه)، «پیامبر و قصه هایش» نوشته غلامرضا حیدری ابهری/ ارائه توسط: سلامه مرتضایی (عضو کتابخانه)، «قصه های پیامبر و فرزندانش» نوشته نقی سلیمانی/ ارائه توسط: ندا جمالزهی (عضو کتابخانه) و«شکرگزاری» نوشته مایکلین ماندی/ ارائه توسط: ناعمه ناصمی (عضو کتابخانه).

 

بازدید دانش آموزان از کتابخانه شهید رجایی

دانش ‌آموزان مدرسه عمّار یاسر  طبس مسینا با حضور در کتابخانه شهید رجایی، به مطالعه گروهی پرداختند.

در این بازدید، کودکان ضمن آشنایی با بخش ‌های مختلف کتابخانه با شرایط عضویت، نحوه جستجو و امانت کتاب و پیدا کردن کتاب از قفسه آشنا شدند. در ادامه، دانش ‌آموزان با حضور در بخش کودک، به دلخواه از بین کتاب ‌های داستان، کتابی را انتخاب کردند و پس از مطالعه، چند نفر از آن ها خلاصه داستان خوانده شده را برای دوستان خود بیان کردند.

 

کارگاه آموزش نقاشی با اعداد در کتابخانه شهید رجایی طبس مسینا

در این کارگاه آموزشی که ویژه رده سنی 7 تا 10 برگزار شد، کودکان ضمن آشنایی با اعداد، نقاشی با اعداد را آموختند.

 

معرفی و جمع خوانی کتاب «ماهک و غول سرزمین پارچه‌ها» در بخش کودک کتابخانه استاد احمدی اسدیه و خیّران روستای درمیان

«ماهک و غول سرزمین پارچه ها» یکی از داستان های خیالی است که کودک را با خود به سفری باورنکردنی می‌برد. این قصه از فضایی شاد و تصاویری زنده برخوردار است. ارزش دادن به خیال پردازی، ایجاد فضایی زنده در ذهن کودک و هماهنگی رنگ، صدا و تصویر در این داستان، جایگاهی ویژه دارد که می‌تواند نقش مهمی در پویایی و خلاقیت ذهن کودک ایفا کند.

 

کارگاه آموزشی مشاوره پیش از ازدواج در کتابخانه استاد احمدی بیرجندی

کارگاه آموزشی «مشاوره پیش از ازدواج»  با تدریس زهرا فرامرزی، در کتابخانه استاد احمدی بیرجندی شهر اسدیه برگزار شد .

 

کارگاه ساخت اوریگامی حیوانات دریایی در کتابخانه استاد احمدی بیرجندی

به مناسبت روز نیروی دریایی، کارگاه آموزش اوریگامی حیوانات دریایی در کتابخانه استاد احمدی بیرجندی اسدیه برگزار شد.

اوریگامی و کاربردی که هنر کاغذ و تا در حوزه‌های مختلف دارد، زندگی در لحظه است. ذهن انسان هنگام ساختن اشکال اوریگامی متمرکز بر ساختن شکل مورد نظر شده و توجه به حرکات دست برای تا زدن کاغذ باعث هماهنگی بین چشم و دست می‌شود. به همین منظور و در جهت تقویت ذهن کودکان، کارگاه آموزش اوریگامی حیوانات دریایی در بخش کودک کتابخانه استاد احمدی بیرجندی برگزار شد.

 

معرفی و جمع خوانی کتاب «سه، دو، یک ... پرتاب» در کتابخانه استاد احمدی بیرجندی

با حضور کودکان و نوجوانان کتاب «سه، دو، یک ... پرتاب» برای کودکان و نوجوانان معرفی و سپس بخش هایی از کتاب جمع خوانی شد.

این کتاب، اطلاعات مفیدی را درباره فضا و فضانوردان، پرتابگر و ایستگاه فضایی به مخاطب می‌دهد و تصویری واقعی از سفر به فضا، زندگی در ایستگاه فضایی و بازگشت به زمین ارائه می‌دهد. همچنین در کتاب «سه، دو، یک ... پرتاب، سفری هیجان انگیز از زمین به فضا» توضیحاتی درباره شرایط داوطلبان فضانوردی و آموزش به آن‌ها، تجهیزات و امکانات برای سفر به فضانوردان و نحوه پرتاب ناو فضایی و الحاق آن به ایستگاه فضایی داده شده است. شیوه ارائه اطلاعات در کتاب، مستقیم و عنوان بندی شده است.

 

مسابقه پرواز در کتابخانه استاد احمدی بیرجندی

به مناسبت هفته وحدت و ایجاد روحیه نشاط و شادی در دانش آموزان، مسابقه پرواز در کتابخانه استاد احمدی اسدیه برگزار شد.

مسابقه موشک های کاغذی، در سه رده سنی در کتابخانه استاد احمدی بیرجندی برگزار شد. ایجاد زمینه برای افزایش آگاهی و اطلاعات عمومی دانش آموزان از دانش هوا فضا، شناسایی دانش آموزان مستعد و ترغیب دانش آموزان جهت انجام فعالیت‌هایی در خصوص علم هوا فضا، افزایش سطح علمی، از جمله اهداف این مسابقه بود. در این مسابقه، شرکت‌کنندگان با ساخت موشک با کاغذ در فضایی سربسته و دور از باد به رقابت پرداختند و در پایان از سه نفر برتر مسابقه، تقدیر شد.

 

نشست قصه گویی در کتابخانه خیّران روستای درمیان

نشست قصه گویی ویژه هفته وحدت از کتاب «کلیله و دمنه» از مجموعه «قصه های خوب برای بچه های خوب» در کتابخانه خیّران روستای درمیان برگزار شد.

«قصه های خوب برای بچه های خوب» مجموعه هشت جلدی شامل «قصه های کلیله و دمنه»، «قصه های مرزبان نامه»، «قصه های سندباد نامه و قابوس نامه»، «قصه های مثنوی مولوی»، «قصه های قرآن»، «قصه های شیخ عطار»، «قصه های گلستان و ملستان» و «قصه های چهارده معصوم(ع)» نوشته مهدی آذر یزدی است.

 

کتابخانه خیّران، میزبان نشست کتاب خوان

در این نشست، شش کتاب معرفی شد که عبارتند از: «آن بیست و سه نفر» نوشته احمد یوسف زاده/ ارائه توسط: صابر مالکی (عضو کتابخانه)، «فرار از موصل » نوشته حسین نیری/ ارائه توسط: محمدعلی نداف مقدم (عضو کتابخانه)، «خاک های نرم کوشکک» نوشته سعید عاکف/ ارائه توسط: اسماعیل اکبری (عضو کتابخانه)، «جشن پتو» نوشته عبدالرحیم سعیدی راد/ ارائه توسط: هادی خوش زبان (عضو کتابخانه)، «زندگینامه و خاطرات ذاکر شهید سیدمجتبی علمدار» تدوین گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی/ ارائه توسط: ابراهیم غلامی (عضو کتابخانه) و «دو شیشه اشک» نوشته علی حسینی منجزی/ ارائه توسط: احمد خسروی (عضو کتابخانه).

  

نشست کتاب خوان در کتابخانه شهید باهنر گزیک

در این نشست، کتاب های «پیامبر و فرزندانش» نوشته تقی سلیمانی/ توسط: مطهره بوالی (عضو کتابخانه)، «خاندان پاک» نوشته مجید ملامحمدی/ توسط: ثمین نهتانی (عضو کتابخانه)، «پیامبر و فرزندانش (چهارم)» نوشته نقی سلیمانی/ توسط: کوثر کاظمی (عضو کتابخانه)، «پیامبر و فرزندانش (سوم)» نوشته نقی سلیمانی/ توسط: کوثر نهتانی (عضو کتابخانه)، «اسوه اعظم» نوشته وحید کرمی/ توسط: فهیمه عبداللهی (عضو کتابخانه) و «همنام گل های بهاری» نوشته حسین سیدی/ توسط: منیره نعیمی (کتابدار) معرفی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: