کد خبر: 38076
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 12 دی 1397 - 10:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه های آموزشی و فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی
جلسات آموزشی و برنامه‌های فرهنگی با حضور اقشار مختلف مردم در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد.
برنامه های آموزشی و فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

به گزارش لیزنا، جلسات آموزشی و برنامه‌های فرهنگی متنوعی با حضور اقشار مختلف مردم در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد.

استفاده از ظرفیت خیرین در راستای توسعه کتابخانه‌های عمومی فراهان

جلسه رایزنی و تبادل نظر خیرین شهرستان فراهان با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان در دهیاری روستای تلخاب برگزار شد.

سید احمد سجادی، فرماندار شهرستان فراهان در این جلسه گفت: استفاده از پتانسیل خیرین در امر کتابخانه سازی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی، گامی موثر در افزایش فرهنگ کتابخوانی و گسترش آن در سطح شهرستان است.

سجادی افزود: برگزاری چنین جلساتی موجب تعامل و همکاری بیشتر خیرین با مسئولان خواهد شد و امیدواریم با جذب کمک های خیرین، گامی موثر در توسعه کتابخانه ها برداشته شود.

 

برنامه حافظ خوانی با حضور نابینایان شهر ساوه برگزار شد

با حضور جمعی از روشندلان شهر ساوه، برنامه حافظ خوانی از کتاب بریل دیوان حافظ در بخش نابینایان کتابخانه عمومی سلمان ساوجی برگزار شد.

 

اهدای جوایز مسابقات کتابخوانی در نماز جمعه محلات

با حضور جمعی از مسئولان، از نفرات برگزیده مسابقه کتابخوانی شهرستان محلات در مصلی نماز جمعه این شهرستان تجلیل شد.

در این مراسم که به همت اداره کتابخانه های عمومی محلات و همکاری ستاد نماز جمعه شهرستان برگزار شد، به ۶ نفر از برگزیدگان مسابقات کتابخوانی برگزار شده در هفته کتاب، جوایز ارزنده ای همراه با لوح تقدیر با حضور حجت الاسلام ربانی، امام جمعه شهر محلات اهدا شد.

 

نشست کتاب‌خوان در شهر تفرش برگزار شد

به همت خدیجه تلخابی، کتابدار کتابخانه عمومی پروفسور حسابی، نشست کتاب‌خوان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر تفرش برگزار شد.

در این نشست «تاج حنایی» توسط مشکات الهیان؛ «شاه میداس و انگشتان جادویی» توسط هانیه عسگری؛ «بازگشت پروفسور زالزاک» توسط فاطمه وکیلی؛ «خانواده آقای چرخشی» توسط نرگس درودیان؛ «استنیک و بوگندوترین کفش های دنیا» توسط سارا افضلی و «توران تور» توسط رقیه باقری معرفی و با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

 

جمع‌خوانی کتاب «ادب نبوی» در کتابخانه شهید بهشتی خمین

با حضور جمعی از دختران شهر خمین، کتاب «ادب نبوی» در کتابخانه  عمومی شهید بهشتی معرفی و جمع‌خوانی شد.

اشرف شمسی، مسئول  کتابخانه شهید بهشتی گفت: این کتاب شرح کامل حدیث شریف نبوی است که در جلد نخست آن، پیامبر امین صلی‌الله علیه و آله، شش نکته مهم که بدون رعایت ‌آن‌ها، تربیت راستین ممکن نیست را به امیرمؤمنان علیه‌السلام توصیه می‌کنند. این نکات شامل بخشش مال و جان در راه دین، نماز، روزه، صدقه، صدق و کذب و ورع است.

شمسی افزود: جلد دوم کتاب نیز شامل سفارشات پیامبر به این امام همام در خصوص اهل بیت مبیّن قرآن، آداب خلوص، ‌تفکّر، تطبیق در قرآن و آداب قرائت و ترتیل قرآن است و البته نخستین شرط برای شاگردی مکتب هادی ادب نبوی، دوری از هرگونه شرک و کفر و نفاق و ایمان به ذات یگانه باری تعالی است

وی خاطرنشان کرد: متن کتاب روان و خواندنی است و به سبب فهم بهتر مخاطب از اصطلاحات فنی، کمترین استفاده شده است و در صورت استفاده با توضیحات عالمانه شرح و توضیح کافی برای آن‌ها آمده است. ویژگی مهم این کتاب کاربردی بودن و همراهی نظر و عمل است.

 

بازدید مسئولان شهرستان خنداب از کتابخانه ادیب الممالک جاورسیان

به منظور آشنایی با فعالیت های فرهنگی و بررسی مسائل و مشکلات، جمعی از مسئولان شهرستان خنداب از کتابخانه عمومی ادیب الممالک فراهانی شهر جاورسیان بازدید کردند و به گفت و گو و رایزنی با مسئول کتابخانه پرداختند.

 

جمع خوانی کتاب «مریم، مسیح، قرآن» در کتابخانه شهید هاشمی خنجین

به مناسبت سالروز میلاد فرخنده حضرت عیسی(ع)، کتاب «مریم، مسیح، قرآن» نوشته محمدرضا رنجبر در کتابخانه عمومی شهید اسدالله هاشمی شهر خنجین معرفی و جمع خوانی شد.

 

جمع خوانی کتاب «دعبل و زلفا» در کتابخانه شهدای پرندک

با حضور جمعی از دانش آموزان، کتاب «دعبل و زلفا» نوشته مظفر سالاری در کتابخانه عمومی شهدای شهر پرندک معرفی و جمع‌خوانی شد.

زهرا همتی، مسئول کتابخانه شهدای پرندک گفت: در این کتاب، مقاطعی از زندگی دعبل خزاعی شاعر اهل بیت(ع) در زمان امام موسی کاظم(ع) و امام رضا(ع) به صورت داستانی روایت شده است و در این برنامه قسمت هایی از کتاب توسط نوجوانان شرکت کننده در جلسه خوانده شد و مورد استقبال آنان قرار گرفت.

 

معرفی کتاب «ناتور دشت» در کتابخانه آیت الله اراکی

با حضور اعضای باشگاه کتابخوانی کتابخانه عمومی آیت الله اراکی، کتاب «ناتور دشت» نوشته جروم دیوید سلینجر در شهر اراک معرفی و جمع خوانی شد.

 

ویژه برنامه قصه گویی در کتابخانه پروفسور حسابی تفرش

با حضور دانش آموزان دبستان دخترانه ضیائیه شهر تفرش، ویژه برنامه قصه گویی در کتابخانه عمومی پروفسور حسابی برگزار و بخش‌هایی از کتاب «قصه‌های خوب ما»  نوشته محمد میرکیانی توسط مربی دبستان قرائت شد.

مهدی جعفری، مسئول کتابخانه پروفسور حسابی گفت: تقویت قدرت فهم و بیان، پرورش خلاقیت، آموزش زبان و افزایش گنجینه واژگان کودکان از تأثیرهای آموزشی و تربیتی خواندن داستان به شمار می رود.

 

معرفی کتاب «قصه ما مثل شد» در کتابخانه سلمان ساوجی ساوه

جمعی از دانش آموزان مدرسه سمیه شهر ساوه به همراه مربیان خود از کتابخانه عمومی سلمان ساوجی بازدید کردند. در این بازدید کتاب «قصه ما مثل شد» توسط سعیده سادات مداحی، کتابدار کتابخانه سلمان ساوجی معرفی و توسط دانش آموزان بازخوانی شد.

در ادامه نیز توضیحاتی پیرامون ضرب المثل ها و داستان هایی که منجر به ایجاد آنها شده است، برای شرکت کنندگان ارائه شد و به انتخاب دانش آموزان، داستان ضرب المثل، دوستی خاله خرسه قرائت شد. معرفی بخش نابینایان، بخش مرجع، بخش کودک، شیوه عضویت و نحوه امانت کتاب از دیگر برنامه های این بازدید بود.

 

کتاب «زلزله» در کتابخانه شهید هاشمی شهر خنجین معرفی شد

به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و با حضور دختران نوجوان، کتاب «زلزله» نوشته سوزان الیزابت هاف و ترجمه مهدی زارع در کتابخانه عمومی شهید اسدالله هاشمی شهر خنجین معرفی و جمع خوانی شد.

 

نشست کتاب‌خوان زلزله در آموزشگاه دخترانه نهال دلیجان

به همت مریم سادات جلالی، مسئول کتابخانه عمومی اشراق، نشست کتاب‌خوان با موضوع زلزله در آموزشگاه دخترانه نهال شهر دلیجان برگزار شد.

در این نشست «چگونه یک زمین لرزه تبدیل به سونامی می شود» نوشته لینداتا گلیافرو، توسط مهسا رفیعی؛ «آمادگی در برابر زلزله» نوشته حسین دانشفر، توسط آیلین منصوری؛ «زمین لرزه» نوشته حسین دانشفر، توسط رویا بهمنی؛ «سلول ها، بافت ها و اندام ها» نوشته ریچارد اسپیلسیوری، توسط فاطمه همتی؛ «زمین شناسی» نوشته رابرت وود، توسط مریم سادات جلالی معرفی و با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

 

جمع خوانی کتاب «تنور و داستان های دیگر» در کتابخانه آیت الله مقدسی محلات

با حضور دختران نوجوان شهر محلات، کتاب «تنور و داستان های دیگر» اثر هوشنگ مرادی کرمانی در کتابخانه عمومی آیت الله مقدسی معرفی و جمع خوانی شد.

 

نشست کتاب‌خوان کودک و نوجوان در شهر نراق برگزار شد

با حضور اعضای کودک و نوجوان، نشست کتابخوان در کتابخانه عمومی فاضلین نراقی شهر نراق برگزار شد.

 در این نشست کتاب های «و ناگهان پرنده شد» توسط رقیه رضایی، «شعرهایی درباره رازداری» توسط زهرا فروغی، «قصه ما مثل شد» توسط رضوانه ایزدی، «شهر ارواح در غروب» توسط فاطمه حمزه ای و «دفتر خاطرات بچه لاغر مردنی» توسط نرگس لطفی معرفی شد.

در پایان نیز با هدف ایجاد شوق و انگیزه بیشتر در بین اعضا، مسابقه پانتومیم توسط اکرم مهرادفر، کتابدار کتابخانه فاضلین نراقی برگزار شد.

 

جمع خوانی کتاب «ام ابیها» در کتابخانه امام صادق(ع) شهر نیم ور

با حضور جمعی از دختران شهر نیم ور، کتاب «ام ابیها» نوشته رضا شیرازی در کتابخانه عمومی امام صادق(ع) معرفی و جمع خوانی شد.

 

قصه گویی برای کودکان در مدرسه حقیقت شهر فرمهین

به همت ربابه تلخابی، کتابدار شهرستان فراهان، برنامه قصه گویی در مدرسه دخترانه حقیقت شهر فرمهین برگزار و کتاب «خرسی به مهد کودک می رود» ترجمه سپیده خلیلی برای کودکان قرائت شد.

 

نشست حافظ خوانی در کتابخانه فاضلین نراقی شهر نراق

با حضور جمعی از اعضای فعال، نشست حافظ خوانی در کتابخانه عمومی فاضلین نراقی برگزار شد و دوست داران فرهنگ و ادب شهر نراق غزلیاتی از دیوان حافظ را قرائت کردند.

 

جمع خوانی کتاب «شهید چمران» در کتابخانه شهدای روستای مالمیر

با حضور بسیجیان روستای مالمیر شهرستان شازند، کتاب «شهید چمران» نوشته احمد دهقان در کتابخانه عمومی شهدای مالمیر معرفی و جمع خوانی شد.

 

مسابقه رنگ آمیزی ویژه کودکان در کتابخانه شهدای قورچی باشی

با حضور کودکان فعال عضو کتابخانه، برنامه مسابقه رنگ آمیزی ویژه کودکان در کتابخانه عمومی شهدای شهر قورچی باشی برگزار شد.

 

آموزش داستان نویسی درکتابخانه شهید زراستوند اراک

با حضور اعضای کودک و نوجوان، کلاس آموزش داستان نویسی درکتابخانه عمومی شهید محمد زراستوند شهر اراک برگزار شد و زهرا خادمی، مدرس داستان نویسی، فنون داستان نویسی را به صورت گام به گام آموزش داد.

 

برگزاری مسابقه نقاشی در کتابخانه ولیعصر(عج) ساوه

با حضور دانش آموزان مدرسه دخترانه سحر، مسابقه نقاشی در بخش کودک کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر(عج) شهر ساوه برگزار شد.

 

کارگاه پیشگیری از مخاطرات فضای مجازی در شهر فرمهین

به همت فاطمه هوشیدری، کتابدار شهرستان فراهان، کارگاه پیشگیری از مخاطرات فضای مجازی با هدف آگاه سازی دانش آموزان نسبت به خطرات شبکه‌های اجتماعی و اینترنت و آموزش روش‌های امنیت اطلاعات شخصی، در مدرسه راهنمایی دخترانه انقلاب شهر فرمهین برگزار شد.

 

کتابخانه شهید هاشمی نژاد ساوه میزبان نشست کتاب‌خوان شد

به همت حوری صاحب و شقایق ایزدی، کتابداران کتابخانه عمومی شهید هاشمی نژاد، نشست کتاب‌خوان با حضور کودکان شهر ساوه برگزار شد.

در این نشست «چرا، چگونه، چطور» نوشته ایرج گلپایگانی، توسط داریوش کریمی؛ «جیکم جیکم جیکان جیکان» نوشته سرور کتبی، توسط کیان بیگدلی؛ «با خدا سخن بگو» نوشته غلامرضا حیدری ابهری، توسط سارا محمدعلی؛ «گنجشک تشنه» نوشته مجید محبوبی، توسط آیدا مردی و «کتی به گردش می رود» نوشته تاکه ای تارو، توسط سما جعفری معرفی و با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

 

جمع خوانی کتاب «آمادگی در برابر زلزله» در کتابخانه شهدای شازند

به مناسبت سالروز زلزله بم، اعضای نوجوان کتابخانه شهدای شازند به جمع خوانی کتاب «آمادگی در برابر زلزله» نوشته حسین دانشفر از انتشارات مدرسه پرداختند.

در این کتاب به موضوعاتی همچون اقدامات ضروری که باید قبل، هنگام و پس از زلزله انجام داد، اشاره شده است و در بخش پیوست آن علت وقوع زلزله، ضرورت استحکام ساختمان ها و شیوه کسب آمادگی در برابر زلزله بیان شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: