کد خبر: 38190
تاریخ انتشار: دوشنبه, 17 دی 1397 - 14:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست هم‌اندیشی کتابداران اشتهاردی استان البرز و مسئولان ادارات شهرستان

منبع : روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز
نشست هم‌اندیشی کتابداران اشتهاردی و مسئولان ادارات این شهرستان با حضور امام جمعه اشتهارد در کتابخانه عمومی ملاصدرا برگزار شد.
نشست هم‌اندیشی کتابداران اشتهاردی  استان البرز و مسئولان ادارات شهرستان

به گزارش لیزنا، نشست هم‌اندیشی کتابداران اشتهارد و مسئولان ادارات این شهرستان به منظور هم‌فکری در راستای برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارائه خدمات علمی و فرهنگی به اعضای کتابخانه‌ها با حضور حجت الاسلام و المسلمین مسعود داودی، امام جمعه شهرستان اشتهارد؛ صدیقه امیری، روانشناس بالینی دانشگاه علوم پزشکی البرز؛ مهدی شاهبختی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان؛ داود اسدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشتهارد و جمعی از کتابداران در کتابخانه عمومی ملاصدرا شهر اشتهارد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود داودی، امام جمعه شهرستان اشتهارد در این نشست، با بیان اینکه باید زمینه‌ حضور خانواده‌ها در کتابخانه به عنوان نهاد فرهنگی دارای مسئولیت اجتماعی تقویت شود، افزود: یکی از برکات این برنامه‌ها، بهره‌گیری از هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای اجتماعی جهت برگزاری فعالیت‌های اثربخش در جامعه است.

در ادامه داود اسدی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشتهارد نیز با اشاره به نقش بارز و انکارناپذیر کتابخانه‌های عمومی در نگرش و سبک زندگی و ارتقای فرهنگی، اظهار داشت: امروزه کتابخانه‌های عمومی استان به ویژه در روستاها و بخش‌ها توانسته‌اند با فعّالیت‌های متنوع در مسیر فرهنگ‌سازی و علاقه‌مندی جامعه به کتاب و کتابخوانی گام‌های موثری بردارند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اشتهارد با اعلام اینکه کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های فعّال اجتماعی در روستاها و شهرها هستند، افزود: در نظر داریم با انجام هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم، بیش از ۱۰ برنامه آموزشی سبک زندگی ایرانی- اسلامی در کتابخانه‌ها برگزار کنیم تا افراد با کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی، در مسیر اعتلای فرهنگ اجتماعی گام بردارند.

گفتنی است، در این نشست ضمن تبادل نظر بین حاضرین، راهکارهای پیشنهادی جهت بصیرت افزایی جوانان، آگاهی بخشی به خانواده‌ها، توانمندسازی افراد در تصمیم‌گیری، قدرت حل مسئله در زندگی‌، مهارت‌های ارتباطی در زوجین و ... ارائه و بررسی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: